احتمال امهال مطالبات از واحدهای تولیدی تا پایان شهریور ۱۴۰۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساز و کار امهال مطالبات از واحدهای تولیدی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

 سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با ارائه توضیحاتی درباره اهم موانع و مشکلات شناسایی شده بخش تولید، گفت: ۲۱۵ مساله و مشکل مرتبط با بخش تولید شناسایی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل این مسائل از طریق ۲۱ اقدام و پروژه انجام شده است.

وی افزود: در این نشست مقرر شد ساز و کار امهال مطالبات از واحدهای تولیدی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای رفع موانع تولید، تصمیماتی نیز اتخاذ و مقرر شد معاونت نظارت بانک مرکزی به همراه هر یک از بانک‌ها میزان تسهیلاتی که بانک‌ها باید بر اساس قانون پرداخت می‌کردند را به مدت یک‌ماه بررسی کرده و در صورت کوتاهی بانک‌های عامل، با فوریت جبران شود.

همچنین مقرر شد تعداد بنگاه‌های تملک شده هر یک از بانک‌ها فهرست شود و با حضور بانک مرکزی، بانک‌های عامل و وزارتخانه تخصصی حوزه فعالیت هر یک از این بنگاه‌ها، درباره فعال‌سازی و تعیین تکلیف این بنگاه‌ها اقدام فوری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.