استاندار قزوین: صادرات، موتور محرک تولید است

استاندار قزوین گفت: صادرات، موتور محرک تولید است و باید به این مساله در قزوین به عنوان یکی از مهمترین استان‌های صنعتی کشور توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران برگزار شد، افزود: خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح نخستین نمایندگی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در شهر قزوین هستیم و پیام مهم این مساله به جامعه اقتصادی کشور و استان این است که قزوین نسبت به مساله صادرات حساس بوده و به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تمامی تشکل ها و کارگروه ها در استان باید کنار هم باشند تا بتوانیم میزان صادرات کالاهای استان را به خارج از کشور افزایش دهیم، تصریح کرد: بدون شک ارتقای شرایط اقتصادی کشور و استان با تقویت صادرات کالاها باعث افزایش سطح تعامل با کشورهای جهان نیز می شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروزه در دنیای پیرامونی ما اتفاقات خاصی در حال رخ دادن است و کشورها برای تعامل و روابط به جای زور، قدرت و چپاول به سمت مزیت ها پیش می روند و همین مساله باعث شده تا کشورهایی که قدرت اقتصادی خود را در قالب زور پیش می بردند عرصه به آنان روز به روز تنگ و تنگ تر شود.

اعلایی با بیان اینکه ما در فضای آینده جهان در حوزه اقتصای حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت، گفت: دلیل این مساله به خاطر داشتن مزیت های فراوان در عرصه های مختلف است.

وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از صادرات ما یارانه ای بود، افزود: صادرات باید به ارزش افزوده کشور رونق اقتصادی ببخشد و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش های خود را در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی بیش از پیش کنیم.

اعلایی یادآور شد: صادرات استان قزوین با توجه به ظرفیت های موجود هنوز به مرز میلیارد دلاری نرسیده و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش کنیم چرا که ظرفیت و توانمندی های منطقه پاسخگوی این مساله خواهد بود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.