افزایش ۱۶ درصدی درآمد گمرک قزوین در ۱۴۰۰

مدیرکل گمرک استان قزوین از افزایش ۱۶ درصدی میزان درآمد گمرک قزوین از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و این میزان درآمد را ۲۹۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

رضا نیک‌روشت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۲۷۹ میلیون دلار کالا از استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته است؛ همچنین به لحاظ وزنی نیز ۴۴۲ هزار تُن کالا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۹ درصد رشد همراه بوده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل میلگرد آجدار، مواد شستشو و پاک‌کننده، مفتول مسی، روغن‌های نفتی و ورق‌های فولادی سرد بوده است که به مقصد ۶۰ کشور صادر شده عمده آن شامل ۴۲ درصد به عراق، ۱۷ درصد به ترکیه، هشت درصد به افغانستان، پنج درصد به هند و پنج درصد نیز به ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین خاطرنشان کرد: در بخش واردات نیز از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۵۴۶ میلیون دلار کالا وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است، میزان کالاهای وارداتی به لحاظ وزنی ۷۳ هزار تُن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵ درصد رشد همراه بوده است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل فن مولر خودرو، روغن ذرت خام، پارچه پلی‌استر، پارچه البسه‌ای، رول ورق پلاستیکی بوده که از ۵۵ کشور وارد قزوین شده است، عمده کالاهای وارداتی از چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان وارد قزوین شدند که به ترتیب ۳۶ درصد از چین، ۲۷ درصد از امارات، ۱۶ درصد از ترکیه، ۹ درصد از هند و چهار درصد از آلمان بوده است.

نیک‌روشت در پایان اعلام کرد: میزان درآمد گمرک قزوین از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۲۹۶۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۹۹ میزان ۱۶ درصد افزایش داشته است./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.