امهال اقساط دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی و ریالی ویژه کرونا

نخستین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی امسال به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار و برای رفع مشکلاتی که کرونا برای افراد دریافت کننده تسهیلات ریالی و ارزی این صندوق ایجاد کرده بود، تصمیماتی اتخاذ شد.

اعضای هیات امنای صندوق به عنوان اولین دستور جلسه ، با توجه به وضعیت اقتصادی متاثر از شیوع کرونا و تحریم‌های همه‌جانبه، با امهال اقساط تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری که از محل اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری تخصیص یافته از این صندوق پرداخت شده بود، موافقت کردند.

همچنین اقساط تسهیلات ویژه ارزی پرداخت شده به شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همه دریافت کنندگان تسهیلات ارزی اعم از افراد و بانک‌ها که از وضعیت به وجود آمده در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها آسیب دیده‌اند،به مدت یکسال تمهیل شد.

اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی همچنین با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استفاده پالایشگاه‌های کوچک و بخش‌های مستعد دیگر از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای پشتیبانی و رفع موانع تولید، مجوزهای لازم برای اجرای این مصوبه مجلس را تصویب کردند./ ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.