بازگشت ۵۹ واحد به چرخه تولید در استان قزوین

استاندار قزوین با بیان اینکه در سال گذشته ۵۹ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند، گفت: تولید یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در استان به آن توجه می‌شود.

 هدایت اله جمالی پور غروب سه شنبه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین اظهار کرد: در سال گذشته با حمایت‌های انجام شده ۵۹ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم برای برداشتن موانع و کمک به رونق تولید همه ظرفیت‌ها بسیج شده است.

وی افزود: تولید یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در استان به آن توجه می‌شود چراکه باعث افزایش قدرت اقتصادی خواهد شد.

استاندار قزوین عنوان کرد: برخی از موانعی که در تولید وجود دارد کشوری و از اختیارات استان خارج است، اما تا آنجایی که در حوزه اختیارات استاندار و مدیران استانی باشد برای حل مشکل تولید کنندگان تلاش می‌شود.

جمالی پور افزود: رفع موانع تولید، دغدغه همه مدیران است و امروز همه دستگاه‌ها در این زمینه اختلافی ندارند و سطح همکاری آن‌ها بالا است.

مقام عالی دولت با بیان اینکه در استان اختلافی برای حل مشکلات وجود ندارد چرا که هدف خدمت است، تصریح کرد: هر کسی که می‌تواند باری را بردارد من به عنوان استاندار شرایط را برای او فراهم خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در سال جدید احداث بیمارستان هزار تختخوابی و انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر در دستور کار است به همین منظور برای پیشبرد این اهداف دیشب با بانک پاسارگارد جلسه‌ای برگزار شد.

استاندار با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در این شرایط سخت پارسال توانستیم سد نهب، آزادراه ۱۶۰ کیلومتری غدیر را افتتاح کنیم و به زودی هم سد بالاخانلو و راه قزوین به الموت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات امسال هر چه قدر رئیس جمهور با رأی بسیار بالایی انتخاب شود همه کشورهای دنیا به ویژه دشمنان کشور نگاه دیگری به منتخب مردم خواهند داشت و در گفتگوها رفتار متفاوت‌تری از خود نشان خواهند داد.

استاندار قزوین اضافه کرد: برای داشتن انتخابات پرشور باید نگاه منافع ملی در سطح بالا و نگاه به منافع جریانی، گروهی و فردی در سطح پایین قرار بگیرد.

جمالی پور با بیان اینکه دشمن همه ظرفیت خود را به کار گرفته است تا نقش مردم را در انتخابات کمرنگ کند، ادامه داد: برای مشارکت بیشتر مردم باید از اختلاف افکنی‌ها دوری و امید را در جامعه تزریق کرد.

وی اضافه کرد: امسال مشارکت داوطلبان شوراهای روستا نسبت به دوره قبل بیشتر بود به طوری که همه روستاهای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات به حد نصاب رسیدند.

استاندار قزوین بیان کرد: در انتخابات شوراهای شهر، تعداد داوطلبان که در دوره قبل هزار و ۲۰۰ نفر بود امسال به ۹۵۷ نفر رسید؛ ولی با این حال تعداد داوطلبان برای رقابت به حد نصاب رسیده است.

وی اضافه کرد: بازرسان هیأت نظارت و هیأت اجرایی بر رفتارهای انتخاباتی داوطلبان نظارت دارند.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به عادی انگاری‌ها در شیوع کرونا گفت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا مصوب شد با کسانی که ماسک نمی‌زنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی شود.

جمالی پور افزود: این افراد به دادسرا معرفی خواهند شد و علوم پزشکی از آن‌ها شکایت خواهد کرد.

استاندار حضور مردم در تجمعات، خریدهای عید و سفرهای نوروزی را از عوامل شروع موج چهارم کرونا دانست و بیان کرد: بنا بر تجربیات گذشته هر جا که همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بالا می‌رود شیوع کرونا کاهش می‌یابد، اما هر جا که عادی انگاری‌ها بیشتر شود و فاصله‌ها رعایت نشود کرونا از کنترل خارج می‌شود به همین منظور از مردم و اصناف خواسته می‌شود همچون ۱۴ ماه گذشته با مدیران و مسئولان همکاری کنند.

جمالی پور با اشاره به خسارت‌های وارد شده به اصناف افزود: پارسال دولت برای حمایت از مشاغل تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت و استان هم تا سقف ۵۰ میلیون تومان از مشاغل خرد و کوچک حمایت کرد.

استاندار افزود: متأسفانه به علت بی توجهی‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی بیمارستان صحرایی برپا شده و رنگ استان که پیش از سال جدید آبی بود به قرمز تبدیل شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۱۱۷ نفر از آنها بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.