تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در قزوین تا پایان سال جاری/ اگر مکان جدیدی تعیین نشود مجبور به تعطیلی هستیم

کارشناس ارشد سیاسی و اقتصادی دفتر نمایندگی امور خارجه در استان قزوین اظهار داشت: در صورتی که استانداری قزوین تا پایان سال جاری مکان دولتی مناسبی برای ادامه فعالیت این دفتر در نظر نگیرد، دفتر مذکور تعطیل می شود.

هادی طاهری با اشاره به احتمال تعطیلی این دفتر اظهار کرد: ساختمان فعلی دفتر نمایندگی امور خارجه در استان قزوین متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوده و حدود ۹ سال در اختیار نمایندگی  وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: پیش از این مکاتباتی در مورد پس گرفتن این مکان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین انجام شده ؛ اما نظر استانداری این بود که تا زمان تعیین  یک مکان مناسب همچنان در ساختمان فعلی مستقر باشیم.

کارشناس ارشد سیاسی و اقتصادی دفتر نمایندگی امور خارجه در استان قزوین تصریح کرد: اسماعیلی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین طی نامه ای  درخواست کرد که این ساختمان متعلق به ارشاد بوده و ما به این مکان نیاز داریم که استاندار نیز به این نمایندگی طی  نامه ای اعلام کرد که نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نسبت به تخلیه ساختمان فعلی اقدام کند.

طاهری گفت: در این راستا برای تعیین تکلیف وضعیت، موضوع را با وزارت امور خارجه در میان گذاشتیم و قرار شد با توجه به تعهدی که استانداران سابق قزوین دادند، فعلا تا تعیین مکان جدید که مورد قبول وزارت امورخارجه باش فعالیت نمایندگی در این مکان ادامه پیدا کند و اگر مکان جدید مناسبی در اختیار این دفتر قرار گیرد، می توانیم به فعالیت خود در استان قزوین ادامه دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر منتظریم ساختمان دولتی مناسب در اختیار ما قرار گیرد و اگر تا پایان سال جاری چنین مکانی در اختیار ما قرار گیرد، می توانیم به فعالیت خود در استان قزوین ادامه دهیم و در غیر این صورت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین تعطیل می شود.

کارشناس ارشد سیاسی و اقتصادی دفتر نمایندگی امور خارجه در استان قزوین با اشاره به خدمات این دفتر خاطرنشان کرد: کارهای کنسولی دانشجویان و افرادی که از استان قزوین در خارج از کشور سکونت دارند از طریق این دفتر انجام می شود و اگر برای یک ایرانی در خارج از کشور مشکلی رخ دهد نیز پیگیری های لازم از طریق این دفتر انجام می شود.

طاهری اظهار کرد: در رابطه با مسایل اقتصادی نیز هماهنگی های لازم و سفر  سفرای و رایزن های اقتصادی کشورهای خارجی در ایران و نیز سفر  سفرا و رایزنهای اقتصادی کشورمان در نمایندگی خارج از کشور و هیئت هایی که قصد سفر به استان قزوین دارند،  توسط این نمایندگی انجام میشود.

وی یادآور شد: امور مربوط به استانهای زنجان و بعضا همدان و امور مربوط به تایید اسناد دارالترجمه های استان قزوین و زنجان و تایید اسناد تجاری صادراتی در این نمایندگی انجام میشود و اگر این دفتر تعطیل شود مردم قزوین و زنجان  برای انجام امور مذکور و بسیاری دیگر از موارد باید به تهران مراجعه کنند./فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.