توجه به ظرفیت کشورهای خلیج فارس از سوی صنعتگران قزوینی

استاندار قزوین با بیان اینکه ظرفیت کشورهای خلیج فارس از سوی صنعتگران قزوینی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مجموعه مدیریتی استان بر حمایت از تولیدکنندگان اهتمام دارد.

محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان قزوین اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ در بسیاری از حوزه‌ها با مشکلات و مسائل متعددی رو به رو بوده ایم که این مسائل متوجه حوزه تولید هم شده بود ولی خوشبختانه واحدهای صنعتی استان خدمات خوبی را ارائه کردند که شایسته تقدیر است.

در این نشست که اعضای هیات مدیره اتحادیه نیز حضور داشتند اعلایی افزود: مجموعه مدیریتی استان در سال جدید سعی می‌کند نقش سیاست گذاری، حمایتی و نظارتی خود را در جهت ارتقا تولید و تسهیل مسیر حرکتی واحدهای تولیدی بهتر از سال گذشته اجرا کند تا بدین وسیله شاهد رونق تولید در استان باشیم.

اعلایی با بیان اینکه شنبه‌های هر هفته از ساعت ۱۶ الی ۱۸ پاسخگوی مطالبات و نیازهای صنعت گران خواهم بود، گفت: مجموعه مدیران اقتصادی استان با انگیزه و انرژی درصدد برطرف کردن مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی استان هستند و آماده استماع دغدغه‌های تولیدکنندگان نیز می‌باشند.

استاندار قزوین در پاسخ به یکی از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان در زمینه کمبود نیروی کار اضافه کرد: در زمینه نیروی کار در افق پیش رو، علی رغم حساسیت‌هایی که در زمینه افزایش جمعیت در کشورایجاد شده، با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد و باید برای عبور از این بحران برنامه ریزی کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: از ظرفیت فعلی جهش مسکن می‌توان برای واحدهای صنعتی در جهت احداث واحدهای مسکونی برای نیروی کار خود استفاده کرد و می‌توان در نزدیکی محل کار مسکن کارگری احداث کرد که در صورت تحقق این موضوع انگیزه خوبی برای کارگران ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت احداث شهرک انرژی در استان قزوین به وجود آمده، سرمایه گذاران آن انتخاب شده و به زودی با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی می‌شود و در همین راستا واحدهای صنعتی باید با توجه به قوانین موجود در افق میان مدت برای سرمایه گذاری در آن برنامه ریزی داشته باشند.


اعلایی گفت: در حوزه مالیات، امسال آهنگ رشد تعیین سقف مالیاتی استان را کاهش داده ایم و عزم مجموعه مدیریتی استان بر این است که واحدهای تولیدی با معضلات کمتری در حوزه مالیات مواجه شوند.

استاندار با بیان اینکه در سال جدید، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با توان بیشتر در تعامل اتاق بازرگانی و دستگاه‌های حاکمیتی فعالیت خواهد داشت، اضافه کرد: البته در سال گذشته این شورا دستاوردهای خوبی داشته است ولی به صورت کلی از اتاق بازرگانی انتظار بیشتری برای تسهیل‌گری ارتباطات، افزایش ظرفیت اقدامات مشترک، اعزام هیأت‌های تجاری، پذیرش هیأت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های خارجی می‌رود و باید به صورت فعال‌تری در این حوزه‌ها اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ورود واحدهای صنعتی به جمع سپاری و روش‌های جدید تأمین مالی یکی از موضوعاتی است که در صورت تحقق بسیار مؤثر خواهد بود و انجمن‌ها و اتاق بازرگانی در این زمینه هم باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

وی افزود: ظرفیت کشورهای خلیج فارس که به زودی فعالیت‌های اقتصادی آن آغاز می‌شود باید از سوی صنعتگران قزوینی مورد استفاده قرار گیرد و نباید این بازارها را از دست بدهیم، موضوعی که با توجه به پویایی نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین دور از ذهن نیست و باید عملیاتی شود.|مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.