تورم سالانه تولید در بخش خدمات به 42 درصد رسید

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ایران مربوط به بهار امسال را منتشر کرده است؛ بنابراین گزارش درحالی‌که رشد قیمت تمام‌شده هزینه‌های تولید در بخش‌های خدمات در سال گذشته 37.8 درصد بوده این عدد امسال به 42 درصد رسیده است.

در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» با ۶.٣ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به بخش «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا با ۶۵.٩ درصد بوده است.

همچنین تورم نقطه‌به‌نقطه هزینه‌های تولید بخش خدمات در فصل بهار امسال به 48.7 درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل ۶.١ درصد افزایش داشته است. این یعنی میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١۴٠٠ نسبت به فصل بهار ١٣٩٩ بالغ بر ۴٨.٧ درصد افزایش دارد.

به‌علاوه تورم فصلی قیمت تمام‌شده تولید در بخش‌های خدماتی در بهار امسال، به 11.2 درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل ٣.٩ درصد افزایش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های «آموزش» با ١.٩ درصد و «فعالیت‌های املاک و مستغلات» با ٣.٨ درصد بوده و بیشترین تورم فصلی هم به ترتیب مربوط به «فعالیت‌های بیمه» با ٢۵.٨ درصد و «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» یا 20 درصد است./ پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.