دریافت تسهیلات ۵۸ میلیارد تومانی صنایع کوچک دانش بنیان و صادراتی از بانک‌ها

رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از تلفیق منابع مالی صندوق با منابع بانکی برای اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی در سال قبل خبر داد و گفت: اولویت تخصیص این منابع با طرح‌های دانش بنیان و صادراتی است و تاکنون ۱۲ واحد صنعتی موفق به اخذ حدود ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات از بانک شده‌اند.

محمد حسین مقیسه اظهار کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۲۰ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰ درصد رشد داشته است. همچنین هیئت مدیره این صندوق ۳۳۰ میلیارد تومان برای ۹۳ متقاضی دریافت ضمانت‌نامه، مصوبه صادر کرده که در صف صدور هستند.

وی همچنین از تلفیق منابع مالی صندوق با منابع بانکی برای اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی در سال قبل خبر داد و گفت: اولویت تخصیص این منابع با طرح‌های دانش بنیان و صادراتی است و تاکنون ۱۲ واحد صنعتی موفق به اخذ حدود ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات از بانک شده‌اند و در نظر داریم در سال آینده این همکاری با تعداد بانک‌های بیشتری انجام شود.

مقیسه با بیان اینکه در حال حاضر صندوق با حدود ۲۰ بانک و موسسه مالی و اعتباری دارای تفاهم‌نامه همکاری است، تصریح کرد: سعی بر آن است که در دوره‌های زمانی کوتاه مدت این تفاهم‌نامه‌ها بازبینی و بروز شود که این امر در حال اجرا است.

وی افزود: صندوق به منظور ایفای تعهدات خود در سال ۱۴۰۱  مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان خسارت به سیستم بانکی پرداخت کرده که با توجه به افزایش دقت اعتبارسنجی صندوق، نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است. البته ذکر این نکته ضروری است همکاران صندوق ضمن مذاکره با سیستم بانکی و واحد صنعتی موفق به استمهال حدود ۱۰ میلیار تومان تسهیلات شده‌اند./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.