رشد ۴ پله‌ای عمان در بین کشورهای مقاصد صادراتی ایران/افزایش ۱۲۶ درصدی صادرات ایران به عمان در ۲ ماهه ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت، مهرداد فلاح اوریمی، رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به رشد ۱۲۶درصدی صادرات ایران به عمان طی ۲ ماهه ۱۴۰۱ گفت: صادرات کالا به عمان طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۰۳ میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۶ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

فلاح اوریمی ادامه داد: طی مدت یاد شده عمان در رتبه ۷ کشورهای هدف صادرات ایران و در رتبه ۵ کشورهای همسایه و همچنین در رتبه دوم کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس طرف صادرات ایران قرار دارد.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده مهمترین اقلام صادراتی کشور به عمان شامل قیر نفت، شمش از آهن و فولاد، اوره حتی به صورت محلول در آب، میله‌های گرم از آهن یا فولاد، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، سیمان کلینکر، فرآورده‌ها و کنسروهای ماهی، سیمان سفید پرتلند بوده است.

رایزن بازرگانی ایران در عمان تصریح کرد: عمان در ۲ ماهه امسال با رشد ۴ پله‌ای، در رتبه هفتم مقاصد صادراتی ایران، پس از چین، امارات عراق، ترکیه، هند، افغانستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سهم بازار عمان از کل صادرات ایران ۲.۴ درصد است و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور طی ۲ ماه سال جاری ۱۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

فلاح اوریمی در پایان گفت: در راستای سیاست‌های دولت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه سازمان توسعه تجارت ایران جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه و همسایگان، روابط تجاری ایران در سال گذشته همواره رو به بهبود بوده و در سال جاری با سفر مقامات ارشد کشورمان از جمله ریاست جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به عمان و تقویت دیپلماسی اقتصادی و تجاری این روابط در همه زمینه‌ها شرایط بهتری پیدا کرده است.

فلاح اوریمی با اشاره به ویژگی‌های بازار عمان و روابط دوستانه و راهبردی و استراتژیک بین ج. ا. ایران و عمان و فراهم بودن زمینه‌های صادرات به این کشور، بر ضرورت استفاده از این فرصت‌ها به منظور توسعه صادرات به کشور فوق و حضور در بازارهای ثالث از طریق عمان تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.