روابط ایران و امارات در حال پیشرفت است

رییس اتاق ایران و امارات اظهار داشت: یکی از مهمترین توقعات ما علاوه بر به نتیجه رساندن مذاکرات وین، توسعه تعاملات تجاری در سایه یک سند چشم انداز است، یعنی باید یک سند چشم‌انداز برای تعامل با همسایگان کشورهای آسیایی، آفریقا و … داشته باشیم. همچنین باید به بازار آفریقا نگاه ویژه‌ای داشت اکسپو فرصت خوبی برای معرفی محصول در جهت توسعه صادرات به آفریقا است دولت جدید توجه داشته باشد که صادرات باعث افزایش اشتغال نیز می‌شود.

فرشید فرزانگان در نشست خبری امروز در ستاد ملی اکسپو اظهار کرد: ما در نمایشگاه اکسپو دوبی اهدافی مانند نمایش دستاوردهای جدید علمی برگزاری جلسات تجاری، گسترش مبادلات تجارت، بررسی پتانسیل اقتصادی تولیدی و برندسازی بازارسازی، عرضه محصول، استفاده از فضاهای جدید برای برندسازی و تبلیغات و … را دنبال می‌کنیم. شرکت‌های مختلف مانند خودروسازی‌ها و حتی واکسن برکت می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات اقداماتی را در این راستا انجام داده است برای مثال همایش‌های استانی مختلفی برگزار شده که هفته آینده همایش دیگری در شهر شیراز خواهیم داشت. در جلسات مختلف اکسپو حضور داشته‌ایم و با نخبگان کشور در حوزه‌هایی مانند مهندسی پزشکی، رباتیک و … جلسه داشته‌ایم علاوه بر این از اقدامات دیگر اتاق ایران و امارات در این راستا می‌تواند به حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای افزایش مبادلات ایران و امارات اشاره کرد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با اشاره به سطح روابط تجاری دو کشور تصریح کرد: روابط ایران و امارات به تدریج در حال پیشرفت است رویکرد اماراتی‌ها نیز افزایش مراودات تجاری با ایران است پیش بینی می‌شود در سال 2022 ححم مبادلات دو کشور به 20 میلیارد دلار و تا پنج سال بعد از آن به 30 میلیارد دلار برسد.

وی افزود: اکسپو فرصت بی‌نظیری برای کل کشورها به ویژه ایران است. برای مثال می‌توان از این فرصت برای جذب گردشگر استفاده کرد. نگاه‌ها به ایران نیز قطعا تغییر می‌کند، من فکر نمی‌کنم کمتر از 12 تا 15 میلیون نفر بازدیدکننده از اکسپو وجود داشته باشد. دوبی از سال 2015 به شدت روی اکسپو برنامه‌ریزی کرده است.

فرزانگان در پاسخ به سوالی در پیرامون توقعات از دولت جدید برای افزایش مراودات با امارات تصریح کرد: یکی از مهمترین توقعات ما به عنوان اتاق بازرگانی ایران و امارات علاوه بر به نتیجه رساندن مذاکرات وین و توسعه تعاملات تجاری در سایه یک سند چشم انداز است، یعنی باید یک سند چشم‌انداز برای تعامل با همسایگان کشورهای آسیایی، آفریقا و … داشته باشیم. همچنین باید به بازار آفریقا نگاه ویژه‌ای داشت اکسپو فرصت خوبی برای معرفی محصول در جهت توسعه صادرات به آفریقا است دولت جدید توجه داشته باشد که صادرات باعث افزایش اشتغال نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.