سقف عدم ایفای تعهد ارزی واردکنندگان مشخص شد

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اگر درصد تعهد ارزی ایفا نشده برای یک واردکننده‌ای بیشتر از ۱۰ درصد باشد، از هر گونه ثبت سفارش و تخصیص ارز جدید و ویرایش و تمدید ثبت‌سفارش‌های قبلی ممانعت می‌شود.

در یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که در مورخ ۱۴۰۰.۱.۳۰ برگزار شد نحوه رفع تعهد ارزی واردات کالاهای اساسی تعیین شد.

بر این اساس، پیرو تصمیمات بند ۵ جلسه یکصد و چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۲۱۴۷۰۸ مورخ ۹۹.۹.۵) تصمیمات بند ۱۰ یکصد و بیست و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۲۵۹۵۲۱ مورخ ۹۹.۱۲.۱۶) و مفاد مربوط به شیوه نامه نحوه کنترل رفع تعهد ارزی واردات کالاهای اساسی در زمان ثبت سفارش (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۲۲۴۰۷۸ مورخ ۱۳۹۹.۸.۱۹) به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

مقرر شد در صورتی که درصد تعهد ارزی ایفا نشده مربوط به واردات کالا (نسبت تعهدات منقضی شده به کل تعهدات) برای یک واردکننده بیشتر از ۱۰ درصد باشد از هر گونه ثبت سفارش جدید، تخصیص ارز جدید و همچنین ویرایش و یا تمدید ثبت سفارش‌های گذشته وی به صورت سیستمی ممانعت بعمل آید.

تبصره یک – درصد تعهد ارزی ایفا نشده مربوط به واردات کالا از سوی شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور تا ۳۰ درصد بلامانع است.

تبصره دو – به منظور ممانعت از تخصیص ارز جدید، مقررات صادرات و واردات موظف است نسبت به تعلیق ثبت سفارش‌های گذشته که تخصیص ارز نداشته اند، اقدام نماید.

تبصره سه – دفتر مقررات صادرات و واردات موظف است شیوه نامه موضوع این بند را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی جهت اعمال در سامانه ابلاغ نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.