شرایط بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی در قزوین اعلام شد

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها و در قالب تسهیلات پیش‌بینی شده برای کاهش اثرات ناشی از بیماری کرونا برای فعالان اقتصادی، آن دسته از اشخاص حقوقی و حقیقی که تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرائم غیر قابل بخش اقدام کنند، از بخشودگی‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

سعید حوائج با اشاره به بخشنامه رئیس کل سازمان مبنی بر بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش عنوان کرد: به منظور حمایت از تولید و تکریم فعالان اقتصادی در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها و با عنایت به اثرات ویروس کرونا بر کسب و کارها، جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در هر منبع برای هر سال یا دوره، در صورت پرداخت مانده بدهی مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: درصورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خرداد ماه 1399) حداکثر تا تاریخ 31 فروردین سال جاری برای همه فعالان اقتصادی بخشودگی جرایم مالیاتی تا هفتاد و دو درصد اعمال می شود ودر صورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ 1/4/1399) حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی تا صد در صد بخشوده خواهد شد.

حوائج اضافه کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده به ازای هر ماه دو درصد از بخشودگی موضوع این بند کسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مودیان فاقد بدهی و مودیان دارای معافیت قانونی از بابت اعمال جرایم عدم انجام تکالیف (به استثنای تکلیف ماده 169ق.م.م) از بخشودگی 100 درصدی بهره مند می شوند و ملاک تاریخ تعیین قطعیت بدهی برای مودیان در خصوص بدهی ابرازی، تاریخ سررسید پرداخت مقرر در قوانین موضوعه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: شرط برخورداری از بخشودگی صددرصدی جرائم موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال‌های 1391 لغایت 1394، پرداخت بدهی مالیاتی عملکرد آن سال فارغ از زمان پرداخت است اما برای سال 1395 به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرائم موضوع ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم علاوه بر پرداخت بدهی آن سال، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های مذکور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.