شرکت‌های صوری و کارت‌های بازرگانی بیشترین آمار فرارهای مالیاتی در قزوین را دارند

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با تاکید بر اینکه، بیشتر فرارهای مالیاتی این استان مربوط به شرکت‌های صوری و کارت‌های بازرگانی است، گفت: میزان درآمد مالیاتی استان نیز در سال ۹۸، ۲۷ هزار میلیارد ریال بوده و هنوز درآمد سال ۹۹ نیز مشخص نشده است.

سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه، بیشتر فرارهای مالیاتی این استان مربوط به شرکت‌های صوری و کارت‌های بازرگانی است، اظهار کرد: سال گذشته ۶۳ هزار و ۴۵۷ اظهارنامه مالیاتی از سطح استان دریافت شد که پنج هزار و ۳۵۴ اظهار نامه مربوط به اشخاص حقوقی، ۴۹ هزار و ۵۳۵ اظهارنامه صاحبان مشاغل و هشت هزار و ۵۶۸ مورد نیز اظهارنامه املاک بوده است.

وی گفت: میزان درآمد مالیاتی استان نیز در سال ۹۸، ۲۷ هزار میلیارد ریال بوده و هنوز درآمد سال ۹۹ نیز مشخص نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: همچنین در حوزه ارزش افزوده نیز طی سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۸۴ اظهارنامه مالیاتی دریافت شده که در مرحله رسیدگی قرار دارند.

به گفته حوائج، از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، هشت گروه فراخوان شده و ملزم هستند تا هر سه ماه یک مرتبه نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

این مسوول امور مالیاتی اضافه کرد: در خصوص رتبه درآمدی نیز اگر ادارات کل استان تهران به عنوان یک مرکز تلقی شود، قزوین در جایگاه ۱۱ و اگر براساس ادارات کل استان ها در نظر بگیریم، این استان رتبه ۱۶ کشوری را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.