شهرک‌های صنعتی قزوین با مشکل تامین کارگر در برخی رشته‌ها مواجه هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: هم اینک کمبود کارگر در رشته‌های مورد نیاز شرکت های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان محسوس است که می‌توان این مشکل را با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی رفع کرد.

حمیدرضا خانپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در حال حاضر در شهرک صنعتی کاسپین درخواست نیروی انسانی کار مطرح است ولی کارگر دارای مهارت موجود نیست و یکی از اعتراض های شرکت ها این است که در رشته های مورد نیاز آنها کارگر وجود ندارد.

وی با اشاره به راه اندازی واحدهای تولیدی جدید در استان، گفت: هم اینک ۷۵۴ واحد تولیدی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در مرحله نصب سوله و ماشین آلات هستند و برای راه اندازی کارخانه به نیروی انسانی نیاز دارند.

خانپور گفت: اگر ما با روش موجود تامین نیرو برای این واحدها پیش برویم قطعا به موفقیت نمی رسیم ولی اگر حرفه های مورد نیاز واحدهای صنعتی را احصا کنیم و در آن زمینه به کارجویان آموزش ها داده شود گام های بلندی برای اشتغالزایی و رفع مشکل واحدها برداشته می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: می توان در این طرح بسیاری از آسیب دیدگان اجتماعی، زندانیان، معتادان بهبود یافته و… را دارای مهارت های فنی لازم کرد و برای اشتغال در واحدهای صنعتی اعزام نمود.

وی گفت: برای ایجاد انگیزه و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد نیز می توان مشوق های قانونی را تخصیص داد تا زمینه فعالیت این افراد در واحدهای تولیدی استان تسهیل شود.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی، ۱۵ شهرک و ناحیه و یک شهر صنعتی دارد و به عنوان یکی از قطب های صنعت کشور شناخته می شود./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.