صادرات در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد

استاندار قزوین گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید ضمن رفع نیازهای کشور، با تولید محصولات رقابت پذیر، چشم‌انداز صادراتی داشته و به فکر فعالیت و حضور در بازارهای بین‌المللی نیز باشند.

محمد مهدی اعلایی شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در حاشیه نشست کارگروه فناوری و پژوهشی استان قزوین اظهار کرد: قزوین با توجه به ظرفیت‌های بالا و متنوع صنعتی، کشاورزی و گردشگری، موقعیت ممتاز ارتباطی و جغرافیایی، وجود مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و با قدمت و برخورداری از نیروی انسانی پویا و متخصص باید به بهشت شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در کشور تبدیل شود. 

استاندار قزوین ادامه داد: بر اساس نقشه جامع علمی کشور، بخش عمده‌ای از ارزش افزوده اقتصاد کشور باید از طریق فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان تأمین شود که بستر ظهور و بروز آن با استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری است. 

این مسئول گفت: در این راستا بهبود وضع زیرساخت‌ها به منظور توسعه استقرار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را از طریق کمک دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از توان دستگاه‌های ملی در دستور کار قرار خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه بر اساس جهت‌گیری‌ها باید از طریق افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی را نصیب کشور کنیم، اظهار کرد: بهره‌وری با کمک شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی نیروهای مستقر در این شرکت‌ها به ارمغان می‌آید. 

اعلایی تصریح کرد: منابع انسانی شاغل در شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور باید از سوی فعالان بخش صنعت بیش از پیش مورد توجه و استفاده قرار بگیرند تا شاهد تحول و بهره‌وری در حوزه تولید باشیم و اثرات آن را در اقتصاد ملی مشاهده کنیم. 

استاندار قزوین با اشاره به تفاهم‌نامه یک شرکت دانش بنیان قزوینی با یک شرکت سوریه‌ای برای تولید مشترک و صادرات محصولات فناورانه یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان باید ضمن رفع نیازهای کشور، با تولید محصولات رقابت پذیر، چشم‌انداز صادراتی داشته و به فکر فعالیت و حضور در بازارهای بین‌المللی نیز باشند. 

بنا بر اعلام روابط عمومی استاتداری قزوین، این مسئول خاطرنشان کرد: قدم اول برای این روند هدف‌گذاری کشورهای منطقه که با آن‌ها دارای تعاملات زیادی هستیم، خواهد بود. /ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.