صدور مجوزهای توسعه تولید شرکت‌های برتر در کمتر از یک هفته

معاون وزیر صمت گفت: تا اردیبهشت ‌سال آینده آیین‌نامه‌ای ابلاغ خواهیم کرد که بر مبنای آن همه مجوزهای لازم برای توسعه تولید و اشتغال شرکت‌های برتر در کمتر از یک هفته صادر شود.

سعید زرندی عصر امروز در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با پنج شرکت برتر تولیدی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنج شرکت چادرملو، ماشین سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل، پتانسیل ۳۵۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارند.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: رویکردی در جهان وجود دارد که شرکت‌های بزرگ و برتر را به عنوان لکوموتیو اقتصادی تلقی می‌کند؛ اگر چنین شرکت‌هایی در کشورمان توسعه یابند، می‌توانند نقش آفرین جدی در مقوله توسعه باشند.

وی با اشاره به برنامه حمایت از ۱۰۰ شرکت برتر کشور، گفت: تا اردیبهشت سال آینده آئین‌نامه‌ای ابلاغ خواهیم کرد که بر مبنای آن همه مجوزهای لازم برای توسعه تولید و اشتغال شرکت‌های برتر به دور از بوروکراسی‌های رایج اداری در کمتر از یک هفته صادر شود.

زرندی تصریح کرد: در سال‌های گذشته برخی شرکت‌های بزرگ از کشورمان خارج شده اند از این رو باید اعتماد به این شرکت‌ها را تقویت کرد؛ در همین راستا به دنبال فراهم کردن خط سبزی برای شرکت‌های برتر هستیم.

وی یادآور شد: پنج شرکتی که امروز تفاهم نامه همکاری با آنها امضا شد، بیش از یک هزار هزار میلیارد تومان پتانسیل سرمایه گذاری دارند و ما آماده تبدیل ظرفیت‌های بالقوه شأن به بالفعل هستیم.

زرندی به سه شاخص اصلی اشتغال، صادرات و ارزش افزوده، همچنین ۱۹ پارامتر اصلی برای انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر اشاره کرد و گفت: معتقدیم اگر این شرکت‌ها تقویت شوند، تولید و سرمایه‌گذاری در ایران را متحول خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.