طرح توسعه یک واحد صنایع تبدیلی (شرکت کشت و صنعت طلاچین)در آبیک با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

طرح توسعه شرکت طلاچین به مدیریت آقای مهندس جعفرزاده شایان عضو محترم هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان قزوین (تولیدکننده چیپس) صبح امروز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان آبیک افتتاح شد.

 طرح فراوری سیب زمینی (طلاچین) واقع در اراضی روستای دارالسرور شهرستان آبیک در زمینی به مساحت ۳۰۵ هزار متر مربع و زیر بنای ۱۳ هزار متر مربع احداث شده که ظرفیت تولید ۲۳ هزار تن انواع نشاسته سیب زمینی و انواع فرآورده های حجیم شده (ذرت) را دارد.

با ایجاد و راه اندازی این واحد تولیدی که برای احداث آن سه هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده، زمینه اشتغال ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در منطقه فراهم شده است.

این واحد تولیدی از آخرین فناوری های نوین و روز جهت فرآوری سیب زمینی استفاده کرده است.

ایجاد ارزش افزوده محصول سیب‌ زمینی، صادرات محصولات فرآوری شده و ایجاد اشتغال در منطقه از مزیت های پروژه مذکور است.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز در دومین روز از هفته دولت به استان قزوین سفر کرده و علاوه بر افتتاح همزمان ۶۷ طرح تولیدی بخش کشاورزی، از چند واحد کشاورزی بازدید می کند.

نشست هم اندیشی تشکل‌ها، بهره برداران و شرکت‌های دانش بنیان و برپایی میز ارتباطات وزیر با بهره برداران از جمله برنامه سفر یکروزه ساداتی نژاد به استان قزوین است.

معاونین بهبود تولیدات دامی، آب و خاک و باغبانی و قائم مقام وزیر در امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به استان قزوین همراهی می کنند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.