قزوین آماده تشکیل شرکت‌های مشترک سرمایه‌گذاری با روسیه و ارمنستان است

استاندار قزوین گفت: بخش خصوصی قزوین با همراهی بخش دولتی، برای ایجاد شرکت‌های مشترک با سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی روسیه و ارمنستان در زمینه تولید انواع کالا و خدمات صادرات محور آمادگی دارد.

هدایت الله جمالی پور عصر سه شنبه در دیدار با اعضای هیات های تجاری که از کشورهای روسیه و ارمنستان به ایران سفر کرده اند،افزود: قزوین کمتر از یک درصد مساحت ایران را به خود اختصاص داده اما بین چهار تا پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند و همین طور با داشتن اولین شهر صنعتی میهن مان و 13 شهرک و 6 ناحیه صنعتی و استقرار چهار هزار و 500 کارخانه جزو قطب های صنعتی ایران به شمار می رود.

وی اظهار داشت: زمینه های زیادی برای همکاری های مشترک اقتصادی و بازرگانی بین ایران از جمله قزوین با روسیه و ارمنستان وجود دارد و می توان با ایجاد واحدهای تولیدی صادرات محور سطح روابط تجاری خود را با یکدیگر افزایش دهیم.

استاندار قزوین گفت: بخش خصوصی قزوین از توانمندی و تجربیات بالایی در زمینه همکاری های تجاری خارجی بهره مند هستند و آمادگی همکاری با همتایان روسی و ارمنی را دارند.

جمالی پور به شعار سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” اشاره کرد و افزود: امروز اولویت نخست و اساسی در کشور ما حمایت و تقویت از تولید است و جذب سرمایه گذاران خارجی و تقویت تعاملات تجاری با کشورهای همسایه و دوست و رونق صادرات نیز ذیل این موضوع با جدیت دنبال و پیگیری می شود.

در این نشست، جمعی از اعضای هیات های تجاری ارمنستان و روسیه از تمایل خود برای سرمایه گذاری مشترک در ایران از جمله قزوین سخن گفتند و زمینه های مورد علاقه خود برای همکاری را تشریح کردند./ ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.