لزوم فراهم‌سازی شرایط فعالیت های تولیدی، صنعتی و معدنی در اراضی بلااستفاده نظامی

در آخرین نشست هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، مقرر شد تا سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص صدور مجوز برای متقاضیان فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در اراضی نظامی بلااستفاده در مدت یک ماه، رویه خود را در استان های مختلف تغییر داده و برای بهره‌برداری از این اراضی که به تایید مراجع ذی‌صلاح رسیده، شرایط را برای درخواست‌کنندگان مجوز فعالیت فراهم کند.

در شصت و هشتمین نشست هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، تکلیف مجوزهای جامانده سازمان ملی استاندارد، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت ارتباطات و فناوری، بانک مرکزی و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست تعیین و مقرر شد این مجوزها به درگاه ملی مجوزها اضافه شود.

در این نشست، مقرر شد تا در مورد یک عنوان مجوز جامانده سازمان ملی استاندارد ایران در رابطه با استاندارد سازی و کد گذاری فرآورده‌های نفتی، راهنمایی دریافت این مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور در دسترس عموم قرار گیرد.

همچنین، بر اساس تصمیم این نشست، راهنمای دریافت مجوز «برگزاری آزمون بین المللی زبان های خارجی» اصلاح و جایگزین کاربرگ قبلی می‌شود.در این نشست در خصوص یک مجوز جامانده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم تصمیماتی گرفته و مقرر شد، این وزارت خانه بعد از دوره سه ماهه درج شده در دستورالعمل هیأت مذکور در خصوص بارگذاری راهنمایی و اطلاعات نحوه دریافت این مجوز در سامانه ملی مجوزهای کشور، گزارشی را به هیات مقررات زدایی ارائه دهد.

همچنین، در این نشست به پیشنهاد بانک مرکزی، مراحل و شرایط «مجوز ارائه خدمات پرداخت» PSP توسط این هیأت اصلاح و جایگزین موافقت نامه و شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، اجازه نامه اولیه شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، اجازه نامه تاسیس شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت و مجوز فعالیت برای شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت می‌شود./شادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.