مشوق‌های صادراتی باید به طور کامل تخصیص یابند

مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مشوق‌های صادراتی تعیین شده در بودجه سالانه متاسفانه در حد ناچیز و قطره‌ای تخصیص می‌یابند و باید با هدف حمایت بیشتر صادرکنندگان به طور کامل تخصیص یابند.

محمود بازاری روز شنبه در نشست میز استانی توسعه صادرات کشمش و صنایع تبدیلی، افزود: یکی از موانع ما برای پرداخت مشوق به منظور حضور در نمایشگاه های خارجی تخصیص نیافتن منابع پیش بینی شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود، اظهار داشت: نخستین الزام ما در حوزه صادرات، تقویت زیرساخت های تولید است که در این بخش هنوز پیرامون راندمان و بهره وری باغ‌های انگور با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.
این مسوول اظهار داشت: قیمت تمام شده تولید و قیمت گذاری محصولات صادراتی نیز یکی دیگر از موانع صادرات است که باید به آن توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: استراتژی ما در تولید باید مبتنی بر صادرات و فروش باشد در غیر این صورت خروجی ما مناسب نخواهد بود که البته با قیمت گذاری ناشی از تولید با بهره وری پایین این امکان میسر نیست و باید این خلا را پر کنیم.
بازاری همچنین با بیان اینکه باید با داشتن قیمت های واقعی به دنبال صادرات باشیم، گفت: در بیشتر محصولات خشکبار برای صادرات، قیمت ها قابل رقابت نیست.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تغییر و به روزرسانی قوانین و آیین نامه های گمرکی در راستای اصلاح قیمت کالاهای صادراتی از جمله کشمش نیز ضرورت دارد که به دنبال آن هستیم.
این مسوول با اشاره به ضرورت حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی و فعالیت های پیگیری شده در این خصوص، گفت: در این راستا ارایه ارز صادرکنندگان در بورس و واردات شمش طلا در قبال صادرات خشکبار در حال پیگیری است./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.