مطالبه استاندار قزوین از دولت/تمام اختیارات ستاد تسهیل تولید را به استانداران تفویض کنید

استاندار قزوین گفت: در راستای تحقق شعار سال یعنی پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید باید همه اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سوی هیئت دولت به استانداران واگذار و تفویض شود.

هدایت‌الله جمالی‌پور  در خصوص الزامات و شرایط تحقق شهار سال 1400 اظهار داشت:‌ یکی از الزام‌های تحقق شعار سال و مطالبه مقام معظم رهبری منوط به افزایش اختیارات استان‌ها به عنوان خط مقدم مبارزه با موانع و مشکلات تولید ملی و صنایع مختلف بومی است.

وی اضافه کرد: اعتقاد راسخ داریم که همه اختیارات حوزه تولید که در دست رئیس‌جمهور و سایر وزرای اقتصادی است، قابلیت تفویض به استان‌ها را دارد. بنابراین در راستای تحقق شعار سال یعنی پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید باید همه اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سوی هیئت دولت به استانداران واگذار و تفویض شود.

جمالی‌پور ادامه داد: اگر این تفویض اختیارات انجام شود، ما می‌توانیم در ستادهای استانی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به سرعت در مورد رفع مشکلات تولیدکنندگان اعم از مشکلات بانکی، بیمه‌ای و مالیات تصمیم‌گیری کرده و هم اتلاف وقت اداری را از بین ببریم و هم اینکه به سرعت هر واحد تولیدی راکد را احیا کرده و به چرخه تولید ملی برگردانیم.

وی یادآور شد: سال گذشته روزهای دوشنبه ما صرف سفر به تهران و دیدار با وزرا و مسئولان بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی شد؛ در حالی که رفع مشکلات این واحدها به راحتی از طریق تفویض اختیار در درون استان قابل حل خواهد بود.

سهم مصوب قزوین از تسهیلات مصوب تولید محقق نشد

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با اشاره به اخذ تسهیلات و وام بانکی توسط برخی تولیدکنندگان از شعب بانک‌های عامل در تهران گفت: بالطبع چنین موضوعی برطرف کردن مشکلات بانکی تولیدکننده را سخت می‌کند؛ در حالی که سهم 50 درصدی استان قزوین از تسهیلات مصوب تولید بانک مرکزی در استان قزوین در سال گذشته محقق نشد.

جمالی‌پور تاکید کرد: تولیدکنندگان و مدیران صنایع در استان قزوین باید تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت خود را از بانک‌های درون استان اخذ کنند و چنانچه در این حوزه با کارشکنی مواجه شوند، این موضوع را به ستاد تسهیل اطلاع دهند تا در مورد تخلف بانک عامل و اعطای سریع تسهیلات تصمیم بگیریم./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.