منطقه ویژه اقتصادی تاکستان متناسب با ظرفیت‌های استان قزوین اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای تولیدی و تجاری استان قزوین اجرا و عملیاتی می‌شود.

میثم پیله فروش با اعلام این خبر افزود: اولویت ما در اجرای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان حضور صنایع تخصصی و متناسب با توانمندی های استان و منطقه است و در درجه دوم به استقرار صنایع به شکل عمومی در این منطقه نگاه خواهیم داشت.

وی با اشاره به تخصیص ۵۵۰ هکتار زمین برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه متقاضی جدی در حوزه بخش خصوصی برای عملیاتی کردن و آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی نداشتیم، فعلا کار در این حوزه به شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین سپرده شده است.

این مسوول گفت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان که با جدیت به دنبال آماده سازی و عملیاتی کردن آن هستیم پس از فعال شدن می تواند نقش و جایگاه استان قزوین را در حوزه صنعت، تجارت و حوزه لجستیک کشور پررنگ کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در کنار آزادراه و همچنین خط آهن سراسری غرب به شرق کشور قرار گرفته و از موقعیت ممتازی برخوردار است و می تواند به اشتغالزایی و توسعه هرچه بیشتر استان کمک کند.

پیله فروش خاطرنشان کرد: آماده سازی و فعال کردن این منطقه ویژه اقتصادی از دغدغه ها و اولویت مدیریت ارشد استان به شمار می رود و باید در این خصوص شاهد هم افزایی دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باشیم./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.