مهلت رفع تعهد ارزی فرش یکساله و صنایع دستی 6 ماهه شد

بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی در قالب بخشنامه‌ای که از سوی حسین چرخ‌انداز رئیس اداره صادرات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است، مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش دستباف یکساله و صنایع دستی شش ماهه اعلام شد.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای که به امضای حسین چرخ‌انداز رئیس اداره صادرات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسیده است، مهلت زمان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان فرش دستباف را یکسال از زمان صدور و صادرکنندگان صنایع دستی را شش ماه از زمان صدور اعلام کرد.

در این بخشنامه که نسخه‌ای از آن به صورت اختصاصی در اختیار اکسپورتنا قرار گرفته، آمده است:

وفق مفاد صورتجلسه بیست و یکمین نشست کمیته اقدام ارزی مستقر در سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغی طی نامه شماره 39237/100/99 مورخ 15/11/1399 با افزایش مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان فرش دستباف به یکسال از زمان صدور و صادرکنندگان صنایع دستی به شش ماه از زمان صدور موافقت به عمل آمد.

در این راستا متعاقب ارسال فهرست صادرکنندگان و کد تعرفه‌های مشمول این بند از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این بانک، اقدامات لازم جهت بهره مندی از تسهیل و مهلت مذکور توسط این بانک انجام شده است.

بنابراین با توجه به واگذاری مسئولیت پیگیری برگشت ارز حاصل از صادرات به وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت لزوم مراتب را از وزارتخانه مذکور نیز پیگیری نمایید./ اکسپورتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.