نباید در هر اتفاقی صادرات قربانی شود

رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی گفت: صدور بخشنامه های خلق الساعه از مشکلات صادرات است.این بخشنامه ها فرصت واکنش به صادر کنندگان را نمی دهد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی اکبر کریمی، رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، انجمن‌ها، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی برگزار شد، گفت: صادرات موتور توسعه اقتصادی است و اگر به دنبال رونق تولید هستیم مسیر و راه آن از گذرگاه صادرات عبور می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاه و رویکرد جدید به حوزه صادرات، ادامه داد: نگاه سنتی به حوزه صادرات باید تغییر کند، رویکرد درست و صحیح به صادرات در شرایط موجود راهگشا است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی صادرات را عامل قدرت ملی دانست و افزود: باید به صادرات نگاه راهبردی و بلندمدت داشت و این نگاه که صادرات از مازاد تولید باید انجام شود باید تغییر کند.

کریمی با تاکید بر این نکته که سهم کشورمان از صادرات دنیا باید ارتقا یابد، اظهار داشت: ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های لازم برای این افزایش وجود دارد، فقط باید نوع نگاهمان تغییر یابد.

وی با بیان اینکه باید به سمت صادرات کالاهای مختص بازارهای هدف برویم، تاکید کرد: به عنوان نمونه کشور چین این رویکرد را در دستور کار قرار داده و ارزش افزوده بالایی را برای خود جمع آوری کرده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات با اشاره به اینکه به دنبال مشوق‌های صادراتی بیشتر هستیم، توضیح داد: می‌خواهیم مشوق‌های صادراتی منبع دائمی مالی به غیر از منابع دولتی داشته باشند.

کریمی همچنین صدور بخشنامه‌های خلق الساعه را از مشکلات صادرات دانست و افزود: این بخشنامه‌ها فرصت واکنش به صادر کنندگان را نمی‌دهد و نباید در هر اتفاقی صادرات قربانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.