گسترش تعامل بین شبکه بانکی و صنایع قزوین ضروری است

استاندار قزوین گفت: یکی از ضروریات و راه حل‌های اساسی رفع مشکلات بخش تولید در استان، گسترش تعامل بین شبکه بانکی و صنایع است.

محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شرکت‌های شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران افزود: هدف از بازدیدهای هفتگی از واحدهای صنعتی استان شناسایی مشکلات رفع موانع تولید است.

وی اظهار داشت: در این بازدیدها مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان حضور دارند تا بتوانیم در محل تصمیم بگیریم و به صورت متمرکز و به‌سرعت مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره نگاه ویژه دولت به شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: بسیاری از این شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی با اتکا به تحقیقات و مطالعات در بررسی‌های علمی در قالب دانش بنیان شکل می‌توانند ارزش افزوده بالاتری را ایجاد کنند و منجر به قطع وابستگی به خارج از کشور شوند.

اعلایی خاطرنشان کرد:  تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی به عنوان شعار سال، تکلیف را برای همه دستگاه های اجرایی روشن کرده و آنها باید رویه‌ای را در پیش بگیرند که در آن حمایت از تولید به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد که تحقق این مساله نیازمند ارائه برنامه‌های مدون از سوی دستگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: نگاه ویژه و حمایتی به تولید، رسالت بانک‌های عامل است و باید توان و تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک به تولید به کار بگیرند.

گسترش تعامل بین شبکه بانکی و صنایع قزوین ضروری است

استاندار قزوین در پاسخ به گلایه مندی برخی از واحدهای صنعتی از همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات افزود: یکی از عمده‌ترین نیاز همه بنگاه‌های تولید تأمین مالی و سرمایه در گردش برای انجام فعالیت‌های جاری است و شبکه بانکی نیز بر اساس تأمین منابع خود پاسخ گوی نیاز این واحدهای تولیدی است.

وی اضافه کرد: بعضی از واحدهای تولیدی منابع بانکی خود را در بانک‌های خارج از استان سپرده گذاری می‌کنند و انتظار دارند در استان به آنها تسهیلات پرداخت شود.

اعلایی یادآور شد: همه بانک‌های استان موظف به همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی هستند در صورتی که منابع سپرده مالی این واحدها در استان باشد، در بازدید امروز از واحدهای تولیدی اغلب سپرده‌ها و گردش مالی آنها در تهران بود که انتظار دریافت تسهیلات از بانک‌های استان را داشتند که این مساله با فرمول‌های تسهیلات بانکی همخوانی ندارد.

وی افزود: تعامل مشترک بین شبکه بانکی و واحدهای تولیدی و صنعتی باید رقم بخورد.

استاندار قزوین تصریح کرد: هدف ما از این بازدیدها شناسایی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و رفع موانع از مسیر فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی است و موارد مطرح شده را در این بازدیدها با جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

اعلایی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان از همه اختیارات استانی برای تسهیل در امور کارآفرینان استفاده خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد تولید کننده واقعی در استان قزوین دچار چالش شود. 

وی افزود: واحدهای تولیدی که تنها با دادن زمین برای توسعه واحد تولیدی مشکل آنها حل خواهد شد و منجر به توسعه استان و اشتغالزایی خواهد شد حمایت‌های لازم را در این خصوص دریافت می کنند.

استان قزوین ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و چهار هزار واحد تولیدی دارد./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.