۲۱ واحد تولیدی قزوین به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته معرفی شدند

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۲۱ واحد تولیدی دانش بنیان استان برای دریافت تسهیلات به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته معرفی شدند.

کامران لشگری افزود: روند معرفی واحدهای تولیدی واجد شرایط استان به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها پررنگ تر از گذشته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دفتر نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان اواخر سال ۹۸ راه اندازی شد، افزود: این دفتر پیرو انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین سازمان صمت استان قزوین و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با توجه به پتانسیل های استان قزوین در توسعه صنایع پیشرفته به عنوان چهارمین نمایندگی استانی در کشور راه اندازی و افتتاح شد.

این مسوول افزود: همزمان با افتتاح نمایندگی صندوق در سازمان صمت استان ضمن اعلام فراخوان به واحدهای صنعتی استان، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و سایر مراکز علمی در خصوص فعالیت های صندوق اطلاع رسانی صورت گرفت و همچنین جلسات توجیهی با حضور نماینده صندوق و دستگاه های متولی و دست اندرکار در استان برگزار شد.

لشگری گفت: نمایندگی صندوق در استان با توجه به فعالیت های صنعتی استان با شناسایی فعالیت های واحدهای دانش بنیان و صنایع نوین اقدام به فراخوان واحدها کرد که در سال ۹۹ از مجموع تعداد ۳۰ واحد متقاضی هشت واحد را جهت برخورداری از حمایت های صندوق معرفی نمود.

این مسوول گفت: تعداد کل واحدهای معرفی شده از ابتدای فعالیت صندوق در استان ۲۱ واحد بوده که تاکنون واحد تونل ساز ماشین موفق به دریافت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات شده است.

وی افزود: طرح توسعه و محصول جدید این شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت دستگاه حفاری و تونل سازی در سال جهش تولید با حضور مدیرعامل صندوق، استاندار و رئیس سازمان صمت استان به بهره برداری رسید.

لشگری گفت: این خط تولید برای ساخت دستگاه های حفاری در زمین های سخت طراحی شده و قدرت حفر یک تونل را خواهد داشت که در پروژه خط انتقال فاضلاب رباط کریم به کار گرفته می شود.

وی اضافه کرد:سایر واحدهای صنعتی متقاضی استان نیز در حال پیگیری فرایند استفاده از خدمات صندوق هستند که باید در سال جاری با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با جدیت و سرعت بیشتری برای حمایت از صنایع به ویژه شرکت های دانش بنیان اقدام صورت گیرد.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.