۷۰ واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی قزوین کالاهای خود را به خارج صادر کردند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۷۰ شرکت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال جاری کالاهای خود را به خارج از کشور صادر کردند.

رضا صفاری  با اعلام این خبر اظهار کرد: حجم صادرات انجام شده از سوی این واحدهای تولیدی ۳۰۰ میلیون تن و ارزش آن نیز ۲۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی به کالاهای صادر شده اشاره کرد و گفت: انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده ها، کشمش، مواد غذایی، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس و منسوجات عمده اقلام صاداراتی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اشاره به فعالیت کنسرسیوم های صادراتی مربوط به واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی، یادآور شد: از میزان صادرات انجام شده یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مربوط به کنسرسیوم شیرینی و کشمش بوده است.

صفاری اظهار کرد: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر، تایلند، روسیه ،ترکیه، هندوستان، رومانی، هلند، بلغارستان و کشورهای حوزه GIS هستند که از مهم ترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می روند.

این مسوول با بیان اینکه شرکت های مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل کنند،گفت: کنسرسیوم های صادراتی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه های حمایتی مانند توسعه خوشه های صادراتی سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: مطالعه بازارهای هدف به صورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های اخذ غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی و حضور هیات های تجاری و بازدید از نمایشگاه های خارجی به ازای هر نفر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال، پرداخت بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می کنند به شمار می رود.

استان قزوین دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

نزدیک به هزار واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.