آسیب به صنایع کشور با قطعی مکرر انرژی/ صنایع اولین قربانیان کمبود هستند

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: با اینکه صنایع بیشترین پول را به برق یا گاز می‌دهند، اما در اوج مصرف اولین قربانی هستند. چراکه برایشان مهم نیست و بلافاصله انرژی صنعت را قطع می‌کنند. این یک مشکل چندین ساله و یک زخم عمیق است که تا کنون نتوانسته‌اند آن را برطرف کنند.

ابولفضل روغنی در مورد مشکل تامین آب و انرژی واحدهای صنعتی اظهار کرد‌: همه صنایع کشور با مشکلات آب، برق و گاز درگیر هستند. در چند ماه گذشته قطعی‌های مکرر آب، برق و گاز لطمات بسیار سنگینی به صنعت کشور وارد کرده است. به دلیل کمبودی که در تامین داشتند ناچار شدند که گاز صنایع را قطع کنند تا در مصرف خانگی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. متاسفانه واحدهای صنعتی جزو گزینه‌های اول برای قطعی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد:‌ تعداد زیادی از کارخانجات به دلیل بدهی یا به دلیل پرباری و عدم امکان تامین همین الان هم دچار مشکل هستند. متاسفانه زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز برای واحدهای صنعتی تامین نمی‌شود و مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران همچنین تصریح کرد:‌ در حوزه زیرساختی به محض گرمی هوا، تامین برق تبدیل به بزرگترین مشکل ما می‌شود، در زمستان هم که هوا سرد است گاز تبدیل به بزرگترین چالش برای صنعت کشور می‌شود. الان صنعت کشور به طور جدی با این مشکلات مواجه است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد علل و عوامل این شرایط در تامین انرژی صنایع گفت: زیرساخت‌های لازم در کشور ایجاد نشده است برای مثال در مورد برق نتوانستند تامین را به شکلی انجام دهند که جوابگوی تمام نیاز کشور باشد. در مورد گاز هم تقریبا به این شکل است. با اینکه صنایع بیشترین پول را به برق یا گاز می‌دهند، اما در اوج مصرف اولین قربانی هستند. چراکه برایشان مهم نیست و بلافاصله انرژی صنعت را قطع می‌کنند، این یک مشکل چندین ساله و یک زخم عمیق است که تا کنون نتوانسته‌اند آن را برطرف کنند./ ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.