افزایش اعتماد فعالان اقتصادی با سامانه‌های الکترونیکی

وزیر اقتصاد گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی، اطمینان‌بخشی فعالیت‌های اقتصادی بالا می‌رود و جعل اسناد به صفر نزدیک می‌شود.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از ۴ سامانه الکترونیکی با بیان اینکه در چهار پروژه امروز دستگاه‌ها و عموم مردم سهم داشتند، بیان کرد: خدمات به سرعت ادامه‌دار خواهد بود و امیدواریم در بازه کوتاه، خدمات جدید رونمایی کنیم.

وزیر اقتصاد در مورد سامانه‌های راه‌اندازی شده، ادامه داد: این سامانه‌ها خدمات مالی و اقتصادی تولیدکننده، تجار و صنعتگران را با هزینه‌ای ناچیز و در سریع‌ترین زمان ارائه می‌کنند. پیشتر از این گام‌هایی باید برداشته می‌شد، قطعاً این اتفاقات منجر به شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی می‌شود و منفعت حاکمیتی و مردمی دارد. همچنین پرونده‌های قضائی را کاهش می‌دهد و فعالان اقتصادی از اطمینان بیشتری نسبت به اقدامات برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی سامانه سفته، برات و چک الکترونیکی، نااطمینانی به این اسناد به حداقل برسد. حتماً این اقدامات موجب روان سازی فعالیت‌های اقتصادی می‌شود و در این مسیر پافشاری داریم، در حال حاضر سه بانک ملی، رسالت و آینده، خدمت سفته و برات را به صورت شبانه روزی ارائه می‌دهند و استعلامات و واخواست را پیگیری می‌کنند.

خاندوزی تاکید کرد: این موضوع اطمینان بخشی فعالیت اقتصادی را بالا برده و جعل را نزدیک به صفر می‌کند و همچنین کاهش پرونده‌های قضائی را به دنبال خواهد داشت. همچنین این سامانه با سامانه ثنا قوه قضائیه هماهنگ است و آنها نیز دسترسی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.