افزایش صادرات ایران به عراق تا 7 میلیارد دلار تا پایان سال 1401

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه روند صادرات ایران به عراق رو به رشد بوده، گفت: پیش‌بینی‌مان این است که در پایان سال 1401، حدود 7 میلیون دلار صادرات به کشور عراق داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت، حجم تجارت ایران به عراق در 8 ماه نخست سال 1401 به 4 میلیارد و 140 میلیون دلار رسید و سهم صادرات ایران به این کشور عربی 4 میلیارد و 28 میلیون دلار شده است.

«فرزاد پیلتن» مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت در بخش خبری 24 شبکه خبر صداوسیما در این خصوص اظهار کرد: آمار کلی صادرات ایران به عراق با توجه به اینکه آمار صادرات گاز در آن لحاظ نشده بود (به‌دلیل اینکه آمار صادرات گاز، فصلی اعلام و وارد آمار می‌شود)، 26 درصد کاهش نشان داده است.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی، در 7 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6 درصد رشد داشته‌ایم و در 6 ماه نخست امسال هم در مقایسه همین زمان در سال گذشته، صادرات‌مان 30 درصد رشد داشته است.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت در خصوص اینکه هدف دو کشور افزایش مبلغ مبادلات تجاری 20 میلیون دلار است، اینگونه واکنش نشان داد: روندمان در صادرات به عراق رو به رشد بوده و 6 درصد رشد داشته‌ایم و اگر آمار صادرات گاز به عراق هم به این آمار اضافه شود، در سر جمع هم رشد خواهیم داشت.

پیلتن همچنین گفت: پیش‌بینی‌مان این است که در پایان سال 1401،  حدود 7 میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.