اقدام گزینشی بانک مرکزی و وزارت صمت برای کالاهای اعتباری/ ۴۰ درصد کالاهای اساسی رسوبی با مشکل تامین ارز مواجه هستند

معاون گمرک اظهار داشت: درباره بحث کالاهای اعتباری، وزارت صمت و بانک مرکزی سلیقه‌ای و گزینشی اقدام می‌کنند به همین دلیل در این بخش با این مشکلات مواجه هستیم.

مهرداد ارونقی در نشست هم‌اندیشی کارآفرینان و تولیدکنندگان با وزیر اقتصاد با اشاره به رسوب کالا در بنادر و گمرکات اظهار داشت: در حال حاضر 5.2 میلیون تن کالای اساسی در بنادر رسوب شده وجود دارند که این میزان کالا با دو مشکل مواجه هستند که اولین آن بحث تامین ارز است.

وی ادامه داد: از 5.2 میلیون کالای اساسی رسوبی 40 درصد تامین ارز نشدند و مابقی کالاهای اعتباری هستند که اسناد آنها رسیده اما موضوع، اعلامیه تامین ارز است که باید بانک مرکزی به آنها تضمین پرداخت ارز را بدهد.

معاون گمرک ایران افزود: درباره بحث کالاهای اعتباری، وزارت صمت و بانک مرکزی سلیقه‌ای و گزینشی اقدام می‌کنند به همین دلیل در این بخش با این مشکلات مواجه هستیم.

ارونقی گفت: در بخش کالاهای واسطه تولید، علیرغم عدم همکاری سایر نهاده و دستگاه‌ها، رسوب در این حوزه از 4.8 میلیون تن به 3.2 میلیون تن کالا رسیده و تمام این کالاهای را بدون کد رهگیری بانک ترخیص می‌کنیم و این کالاها هیچ مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: در بخش کانتینری هم 50 هزار TEU کانتینر داریم حاوی کالاهای اساسی و غیراساسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.