ایجاد منطقه ویژه اقتصادی موجب تحول اساسی در استان قزوین می شود

استاندار قزوین گفت: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و استقرار گمرک و سایت نمایشگاهی بزرگ زمینه تحول اساسی در اقتصاد و رونق اشتغال و صادرات استان مهیا می شود.

محمد مهدی اعلایی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که روز یکشنبه با حضور رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، زین آبادی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، نیک روش مدیرکل گمرک استان، عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان قزوین ، سعیدیان و پازوکی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان قزوین و برزگر معاون بازرگانی سازمان صمت و مدیران دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت:از صادرکنندگانی که با تحمل سختی ها همچنان در عرصه تولید و صادارات فعالانه عمل می کنند سپاسگزاریم و حمایت های خود را از آنها تداوم خواهیم بخشیم.

وی بیان کرد: در مواقعی که اختیار لازم را برای حل مشکلات صادرکنندگان در استان نداریم موارد را به رئیس جمهور و وزرا منعکس خواهیم کرد تا به نتیجه برسیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: کالاهای صادراتی استان قزوین باید بتواند مزیت های صنعتی و کشاورزی این منطقه را بخوبی نشان دهد و گسل های موجود را فعال کند که با هماهنگی اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و سازمان صمت باید به دستاوردهای بهتری در این عرصه برسیم.

photo_2023-01-08_14-17-39

اعلایی بیان کرد: فضای تجارت بین المللی باید بتواند موضوع ارتباط با سرمایه گذاران خارجی را فعال کرده و ما را با شرکای خارجی بیشتر مرتبط کند تا بتوانیم زمینه جذب سرمایه گذاران به استان را مهیا کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: خوشبختانه در سال های اخیر علیرغم همه مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند در قزوین توانستیم بیشترین سرمایه خارجی را جذب کنیم، البته میزان آن راضی کننده نیست و باید ارتقا یابد و چون در کشور این محدودیت وجود داشت استان قزوین بیشتر دیده شد.

وی گفت: تسهیل گری در گمرک قزوین بسیار اهمیت دارد و با تعیین معاون جدید امور اقتصادی در استان امیدواریم تعامل بیشتری صورت گرفته و وضعیت سامان بهتری یابد.

اعلایی اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی استان یک ظرفیت مغفول مانده است که با فعال شدن آن می توانیم ضمن استقرار گمرک برای ایجاد سایت نمایشگاهی مناسبی هم اقدام کنیم تا مجموعه ای در شان مردم و تجار و بازرگانان استان در این خطه ایجاد شود.

استاندار قزوین افزود:  در یک سال اخیر اقدامات بسیار موثری در استان رخ داده که می تواند به اقتصاد منطقه کمک کند که راه اندازی دفتر پلیس بین الملل، ایجاد پلیس امنیت اقتصادی و فعال شدن دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین از آن جمله است.

photo_2023-01-08_14-21-11

وی گفت: همچنین صندوق ضمانت صادرات در استان پویا شده که همه این کارها زیرساخت و بستر توسعه اقتصادی است و می تواند به صادرات و تولید و اشتغال منجر شود.

مقام عالی اجرایی استان افزود: با حضور آقای عمیدی در دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قزوین شرایط بهتری مهیا شده که پیشنهاد می کنیم کارهای نرم دیپلماسی انجام دهند و با دعوت از تیم فرهنگی کشورهای اکو و سفیران مستقر در کشور به صورت هدفمند و اولویت کشورهای هدف صادراتی و وارداتی استان زمینه معرفی توانمندی های قزوین را مهیا کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت دفتر نمایندگی وزارت خارجه از روش سنتی به حالی پویا و مدرن تغییر یافته و این رویکرد می تواند برای صادرکنندگان نیز فرصت مغتنمی باشد.

photo_2023-01-08_14-17-04 - Copy

اعلایی از تلاش صادرکنندگان استان و تحمل مشکلات این بخش تشکر و قدردانی کرد./برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.