بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی- صادراتی

 هفتمین جلسه کمیته توسعه صادرات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جهت ارائه راهکارهای اجرایی به دبیرخانه این ستاد و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی-صادراتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس کمیته توسعه صادرات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این جلسه گفت: کمتر واحدی در کشور یافت می‌شود که با مسائلی از قبیل بدهی بانکی، تامین اجتماعی و مالیاتی مواجه نباشد. لیکن تولیدکنندگان همچنان که پاسخگوی بازار داخلی هستند بایستی نگاهی ویژه به بازارهای صادراتی نیز داشته باشند.

محمود بازاری با اشاره به مسایل و مشکلات مرتبط با تولید و صادرات فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در حوزه صادرات این محصولات بایستی نشست‌های تخصصی در سازمان توسعه تجارت ایران و دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شود.

در ادامه دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضمن تشریح موارد و مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای تولیدی – صادراتی حاضر در جلسه اظهار داشت: عمده موارد مشکلات واحدهای مذکور مربوط به بدهی‌های مرتبط به بانک‌ها، تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و سرمایه در گردش است.

صدیف بیک‌زاده افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی کلیه دستگاه‌ها موظفند امهال بدهی معوق تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی- صادراتی را به مدت یکسال اقدام کنند.

بیک‌زاده در ادامه بیان داشت: کمیته توسعه صادرات ستاد تسهیل از مهمترین و اساسی‌ترین کمیته‌های مرتبط با تولید و صادرات است و ابزار مناسبی جهت ارائه راهکارهای اجرایی به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید محسوب می‌شود.

در ادامه بخش خصوصی حاضر در جلسه درخواست داشتند مسائل و مشکلات واحدهای  تولیدی-صادراتی از طریق جلسات مستمر در کمیته مذکور مورد بررسی قرار گرفته و به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منعکس شود.

گفتنی است هفتمین جلسه کمیته توسعه صادرات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، نمایندگان بانک مرکزی ج. ا. ایران، گمرک ج. ا. ایران، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی ایران، دفاتر تخصصی ذیربط و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و نمایندگان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی با میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد و مسائل و مشکلات برخی واحدهای تولیدی- صادراتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.