تجار و بازرگانان از مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا استفاده کنند

ناظر گمرکات خوزستان از تجار و بازرگانان خواست برای صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از مرز دریایی خرمشهر استفاده کنند.

بهروز قره بیگی با اشاره به ظرفیت محدود گمرکات عراق در پذیرش همزمان کامیون‌های تجاری و زایران ، صادرات کالا از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران تا ۲۶ شهریور متوقف خواهد بود افزود: مرز دریایی خرمشهر به دلیل زیرساخت‌های مناسب و دسترسی بهتر به بندر بصره ، برای صادرات کالا باز است و مسوولان و تجار عراقی آمادگی برای واردات کالا از مرز دریایی خرمشهر را نیز دارند.

وی گفت: مرزهای تجاری شامل پرویزخان، سومار، شوشمی و شیخ صله نیز برای صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق فعال خواهند بود.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی به ویژه مواد غذایی و فاسدشدنی از مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل همزمانی تردد زایران اربعین و معطلی زیاد کامیون های حامل کالا امکان پذیر نبود افزود: توقف صادرات از سه مرز تجاری کشور بنا به درخواست طرف عراقی و نبود زیرساخت های مناسب صورت گرفته است.

قره بیگی افزود: توقف صادرات کالا از مرزهای شلمچه و چذابه موقتی است و پس از اعلام آمادگی طرف عراقی و بازگشت زایران اربعین حسینی ، صادرات کالا از این مرزها از سرگرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در اربعین سال های گذشته نیز صادرات کالا به عراق از مرزهای شلمچه و چذابه به منظور تردد روان زایران اربعین حسینی و بنا به درخواست طرف عراقی به صورت موقت و کوتاه مدت متوقف شده بود.

به گفته وی در پنج ماه نخست امسال ۲ میلیون و ۳۲۷هزار تن کالا به ارزش ۴۴۱ میلیون دلار از گمرکات خوزستان به عراق صادر شده که عمده آن واحدهای گمرکی شلمچه و چذابه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.