تحقق ۹۸ درصدی تعهد قزوین برای اشتغال‌زایی/ صادرات ۵٠۲ میلیارد تومان کالا از استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در بحث رصد اشتغال، بیش از ۹۸ درصد تعهد استان محقق شده و تاکنون برای ۲۵ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

علی رحمانی در جریان دیدار با مدیران و سردبیران رسانه های استان که شب گذشته در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث رصد اشتغال، بیش از ۹۸ درصد تعهد استان محقق شده و تاکنون بالغ بر برای ۲۵ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: نرخ بیکاری در قزوین ۵.۸ درصد است و به اذعان مرکز آمار ایران جزو استان هایی هستیم که نرخ بیکاری کمی داریم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ برای سال آینده اتفاق خواهد افتاد و در مورد پرداختی تبصره ۱۶، موارد سال گذشته را  کامل پرداخت کرده ایم و موارد امسال نیز سال آینده پرداخت می شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: ۱۳ هزار مورد وام ازدواج پرداخت شده و از این جهت جزو استان های هستیم که وام های خرد زیادی را ارائه کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خارج شدن از تملک بانک ها می تواند در فعالیت اقتصادی و رشد اقتصادی نقش مهمی داشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: پیگیری های لازم در خصوص منطقه ویژه اقتصادی در حال پیگیری است و توافقاتی صورت گرفته که امیدواریم به زودی این پروژه آغاز شود.
 
سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین تاکید کرد: پردیس علم و فناوری آبیک به عنوان مکان استقرار شرکت های دانش بنیان در شمال آبیک راه اندازی می شود و به زودی فاز اول آن اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: جهت احیا و پایدارسازی دشت قزوین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری درنظر گرفته شده و در این راستا مطالعات کوتاه مدت در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

رحمانی افزود: استان قزوین در موضوع ساماندهی گندم، آرد و نان، پیش از دیگر استان ها متصل به کارت خوان بوده و در فاز سه توانستیم از خروج آرد از شبکه جلوگیری کنیم و تا حدودی آرامش در بازار حاکم شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: در حوزه مالیات، برخی از شرکت ها در خارج از استان مالیات می پرداختند که با بررسی صورت گرفته از ۶۱ پرونده، ۲۰ پرونده به استان بازگشت.

وی یاد آور شد: درآمد مالیاتی ما ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مورد مصوب ۷ درصد بالاتر هستیم و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشتیم.

رحمانی در پایان گفت: استان قزوین ۵۰۲ میلیارد تومان صادرات غیر نفتی داشته و پیگیری های جدی در خصوص احداث شهرک صنفی در حال انجام است./فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.