تشکیل میز لجستیک صادراتی

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از تشکیل میز لجستیک صادراتی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با بیان این خبر گفت: سازمان توسعه تجارت ایران ضمن احصای مشکلات صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف لجستیک و حمل و نقل صادراتی، راهکارهای کارشناسی را با همکاری سایر دستگاه‌ها استخراج و در قالب میز لجستیک نسبت به پیگیری اجرایی شدن راهکارها اقدام خواهد کرد.

وی رفع مشکلات پیش روی صادرات غیرنفتی در حوزه حمل و نقل، زیرساخت و لجستیک صادراتی را نیازمند هماهنگی کلیه دستگاه‌های متولی دانست و افزود:  وزارت راه و شهرسازی بیشترین نقش را در این خصوص داشته و سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز باید در این مسیر همکاری ها و هماهنگی های لازم را داشته باشند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، لجستیک صادراتی را در برگیرندۀ طیف وسیعی از فعالیت‌ها در حوزه تجارت خارجی دانست که بخشی از آنها از وظایف حاکمیتی بوده و بخشی در اختیار بخش خصوصی است.

قمری با اشاره به ضرورت توسعه و تجهیز زیرساخت‌های تجاری از جمله خطوط مواصلاتی، پایانه‌های صادراتی، سردخانه‌ها، انبارها، مراکز سورتینگ، وسایط نقلیه حمل و نقل کالاهای صادراتی، اضافه کرد: در سایه همدلی و معاضدت قسمت های مختلف، بخش بزرگی از مشکلات پیش رو رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.