جزئیات واکسیناسیون شاغلان شهرک‌های صنعتی

یک مقام مسئول گفت:شهرک های صنعتی مکلف شده‌اند از طریق هماهنگی با دانشگاههای علوم پزشکی، زمینه واکسیناسیون شاغلان خود را طبق ظرفیت واکسن هر استان فراهم کنند.

امید ساعی در مورد راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات صورت گرفته، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خود را موظف به تسهیل مسیر واکسیناسیون کارگران و شاغلان شهرک‌ها می‌داند و در همین راستا شهرک‌های صنعتی را مکلف کرد که اقدام به واکسیناسیون شاغلان خود کنند.

مدیر ارتباطات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: ما به شهرک‌ها تکلیف کردیم که از طریق هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان‌ها، زمینه واکسیناسیون را فراهم کنند که در همین رابطه نیز مقرر شد مکان‌هایی تحت عنوان پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعبیه شود و تیم‌های واکسیناسیون از دانشگاه‌های علوم پزشکی به این بخش‌ها بیایند و کارگران و شاغلان را واکسینه کنند.

وی با بیان اینکه هزینه واکسن رایگان است، ادامه داد: تاکنون دو استان قم و خراسان رضوی از این موضوع استقبال کرده و واکسیناسیون دوز اول هر روز در حال انجام است؛ در ۱۲ شهرک صنعتی استان خراسان رضوی ۱۲ و در شهرک شکوهیه در استان قم واکسیناسیون در حال انجام است. حتی از دیروز سن واکسیناسیون به متولدین سال ۶۲ رسیده است.

ساعی گفت: منتهی شرایط در استان‌های مختلف متفاوت است؛ به عنوان نمونه شاید در استان تهران به دلیل شرایط موجود روند واکسیناسیون در شهرک‌ها با کندی پیش برود.

وی در مورد اخبار ضد و نقیضی که در خصوص واکسیناسیون شاغلان منتشر می‌شود، تصریح کرد: برخی از رسانه‌ها به اشتباه اینطور برداشته کرده بودند که تمام شهرک‌های سراسر کشور بصورت سراسری اقدام به واکسیناسیون می‌کنند در حالی که ما به شهرک‌ها تکلیف کرده ایم و هر استان بنا به شرایط و موجودی واکسن، این برنامه را اجرا می‌کند.

ساعی یادآور شد: بالغ بر ۹۶۰ هزار نفر از شاغلان ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با وجود مشکلات ناشی از تداوم همه گیری ویروس کرونا و اعلام برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌های سراسری در کشور طی ۱۷ ماه گذشته، همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تولید و تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی اشتغال دارند و تلاش داریم با واکسیناسیون این شاغلان، شرایط تولید در شهرک‌های صنعتی را بهبود ببخشیم./ مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.