حذف ارزش‌افزوده صدور ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه صادرات

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به ارائه ۳.۶ میلیارد دلاری خدمات بیمه‌ای و ضمانت نامه در سال گذشته، از موافقت مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در راستای حذف ۹درصد ارزش افزوده اخذ بیمه‌نامه و ضمانت نامه برای صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش وزارت صمت، سید عبدالله سجادی، در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای تسهیل روند صادرات و حمایت از صادرکنندگان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صندوق ضمانت صادرات، خوشبختانه با موافقت شورای محترم نگهبان و مجلس شورای اسلامی، ۹ درصد ارزش افزوده‌ ای که برای اخذ ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه به‌ نوعی به صادرکنندگان تحمیل می‌شد، حذف و صادرکنندگان از پرداخت آن معاف شدند، که امیدواریم بعد از ابلاغ آن در شرایط بهتری در خدمت تجار باشیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در ادامه از مذاکرات این صندوق با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خبر داد و تصریح کرد: مذاکرات خوبی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا انجام شده است و ان‌شاءالله به زودی یک تفاهم‌نامه پنج جانبه بین صندوق ضمانت صادرات و ECA پنج کشور عضو این اتحادیه را اعلام خواهیم داشت.

سجادی با توضیح اینکه این تفاهم‌نامه امکان دریافت اطلاعات تجاری کشورهای خریدار کالای ایرانی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: از طریق آن امکان اعتبارسنجی قدرتمند و محکمی را برای صندوق ضمانت صادرات و در نهایت ارائه خدمات مناسب به صادرکنندگان را ایجاد می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر حضور پررنگ صندوق ضمانت صادرات در نمایشگاه‌های بین‌المللی، افزود: سال گذشته با ارائه ۳.۶ میلیارد دلار خدمات بیمه‌ای و ضمانت‌نامه رکورد جدیدی را در تاریخ این صندوق ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.