رشد ۳۰ درصدی صادرات به قطر در مهرماه/ مشوق جدید برای صادرکنندگان

سخنگوی صمت با بیان اینکه صادرات به قطر در مهر امسال ۳۰ درصد نسبت به مهر سال قبل رشد داشت، از معافیت ۷۰ درصدی کالاهای صادراتی به قطر از تعهد ارزی به عنوان مشوق صادرکنندگان خبر داد.

امید قالیباف در مورد وضعیت تجارت با قطر، اظهار کرد: روند تجاری دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می‌کند، به طوری که در ۷ ماهه امسال صادرات اقلامی نظیر محصولات نیمه تمام فولادی، انواع شیشه، میگو و ماهیان زنده، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، سیمان سفید، شیرینی و شکلات و انواع فراورده‌های غلات از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: همچنین بر اساس آخرین آمار صادرات به قطر در مهر امسال ۳۰ درصد نسبت به مهر سال قبل رشد داشت.

قالیباف اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان بازوی این وزارتخانه در حوزه تجارت خارجی علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت تجاری جام جهانی در بلندمدت نیز با ایجاد بستر و ساختار لازم برای توسعه تجارت با کشور قطر برنامه ریزی کرده است و طبق توافق دو کشور قرار است حجم تجارت از رقم اندک ۲۰۰ میلیون دلار در سال به ۳ میلیارد دلار در ۴ سال آینده افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین اعزام رایزن جدید بازرگانی به دوحه، تأسیس مرکز تجاری در پایتخت قطر، برگزاری نمایشگاه اختصاصی و توافق بر سر سازوکار تسویه مالی به عنوان مهمترین اقدامات ساختاری برای توسعه مناسبات بازرگانی ایران و قطر در دستور کار است.

قالیباف تصریح کرد: در نمایشگاهی که اخیر توسط جمهوری اسلامی ایران در دوحه برگزار شد، توافق شد ماهانه ۲۵۰ تن انواع مواد غذایی به قطر صادر شود و با تجهیز بندر دیر به ایکس ری صادرات از این بندر از روزی ۳۰ کانتینر به ۸۰ کانتینر افزایش یافت.

سخنگوی وزارت صمت همچنین از معافیت ۷۰ درصدی کالاهای صادراتی به قطر از تعهد ارزی به عنوان مشوق صادرکنندگان خبر داد./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.