شروط تحقق وعده اشتغال میلیونی اعلام شد

عضو هیأت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان در خصوص امکان تحقق اشتغال میلیونی در کشور گفت: با توجه به اینکه پتانسیل‌های بسیاری در کشور در زمینه‌های اقتصاد و تولید وجود دارد، اگر در مسیر درست و با بسترسازی مناسب از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بهره‌مند شویم، امکان ایجاد اشتغال گسترده وجود دارد.

 اصغر آهنی‌ها  اظهارکرد: اگر زمینه بهبود کسب و کار، حذف قوانین و مقررات ناکارآمد و همچنین شرایط رونق تولید و تسهیل صادرات در دستور کار باشد، به طور حتم با استفاده از توانمندی‌های بخش تولید و خدمات در همه حوزه‌ها می توان در مسیر اشتغالزایی گسترده گام برداشت.

این فعال و کارشناس اقتصادی اضافه کرد: در چارچوب استفاده از توان داخلی، رئیس‌جمهور با تاکید بر تولید و تامین نهاده‌های دامی، موضوعی را مطرح کرد که با ایجاد خودکفایی در زمینه تامین این محصول، مشکل نیاز کشور در این بخش حل می‌شود و اشتغالزایی گسترده‌ای در حوزه کشاورزی رقم می‌خورد و با سیاست‌های اشتغالزا در زمینه‌های مختلف تولید، به صورت فزاینده‌ای شاهد ایجاد اشتغال در بسترهای شغلی گوناگون خواهیم بود.

آهنی‌ها بیان کرد: البته گاهی نیز بدلیل سیاست‌ها و رویه اشتباه در زمینه تولید، توزیع و مصرف حامل‌های انرژی مانند برق و گاز و قطعی موقت در این زمینه‌ها، تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و خدمات هستیم که آسیب های فراوانی در حوزه تولید و اشتغال موجب شده و اشتغال موجود را با مخاطره روبرو می‌کند و اجرای برنامه‌ریزی کارآمد است که زمینه بهبود کسب و کار و افزایش اشتغال را موجب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر دولت با استفاده از توانمندی همه بخش‌ها از جمله بخش خصوصی کشور و بهره‌مندی از ظرفیت کارآفرینان و جذب سرمایه در حوزه‌های اشتغالزا، سیاست بسترسازی در اشتغالزایی را پیش ببرد، قطعاً ظرفیت‌های گسترده موجود در کشور، به خلق و ایجاد اشتغال وسیع می‌انجامد.

اولویت استفاده از توان داخلی بر سرمایه‌گذاری خارجی

عضو کارفرمایی شورای عالی کار با تاکید بر اهمیت و ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال، با طرح این پرسش که آیا زمینه بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی در تولید و اشتغال در کشور استفاده شده است، اعلام کرد: حتما برای حرکت به سمت اشتغالزایی گسترده ابتدا باید از توان داخلی نهایت استفاده را داشته باشیم.

آهنی‌ها با اشاره به اینکه در راستای توسعه ارتباطات بین‌المللی و در قالب سیاست تنش‌زدایی و گسترش ارتباطات منطقه‌ای، تبادلات تجاری و جذب سرمایه‌گذاری نیز اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: ادامه این روند، نهایتاً رشد و توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال جدید را بدنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: در ادامه این مسیر، سیاست وزارت خارجه بسیار تعیین کننده است و باید برقراری ارتباطات گسترده بین‌المللی با دیدگاه اقتصادی صورت گیرد و در این شرایط اقتصادی و اثرگذاری تحریم‌ها، برنامه‌ها بر محور بهبود شرایط اقتصادی تنظیم شود و در این صورت است که به عنوان یک کشور با ثبات و دارای توانمدی‌های گسترده، زمینه جذب سرمایه‌های خارجی در راستای رونق تولید و اشتغالزایی را فراهم می‌کنیم.

این عضو کارفرمایی شورای عالی کار خاطرنشان کرد: اما باید دوباره متذکر شد که استفاده از توان سرمایه‌گذاری داخلی، دانش متخصصان و کارآفرینان و نیروی کار ماهر توسط دولت سیاست‌گذاری شده و زمینه استفاده حداکثری از استعدادهای درون کشور فراهم شود.  / آتیه‌آنلاین 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.