شکایات متعدد از خسارات قطعی برق به صنایع/ قطعی برق در بعضی استان‌ها به ۶ ساعت نیز می‌رسد

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: میزان قطعی برق متغیر است در بعضی استان‌ها تا 3 یا 4 ساعت قطعی برق وجود دارد. صنعت تولید پیوسته دارد که در صورت قطعی برق در میان کار خسارات جبران‌ناپذیر وارد می‌شود.

ابوالفضل روغنی در مورد تاثیر قطعی برق بر صنایع کشور اظهار کرد: قطعی برق به دلیل بی‌توجهی و برنامگی در وزارت نیرو است. متاسفانه زمانی که باید برای تامین برق کشور در این شرایط برنامه‌ریزی می‌کردیم، به این موضوع توجه کافی نشد و بهانه‌های مختلف در این مورد مطرح می‌شود. در حال حاضر مردم دچار مشکل هستند و صنعت آسیب سنگینی می‌بیند.

وی افزود: صنایع ما دچار مشکل بزرگی شده‌اند و آسیب‌های زیادی به آنها می‌شود. در قانون حمایت از تولید به صراحت آمده که هرگونه قطعی برق در این حوزه باید با هماهنگی صنایع انجام شود اما وزارت نیرو به این وظیفه خود عمل نمی‌کند و قطعی برق را پیش از همه به صنعت کشور تحمیل می‌کند که بخش مولد است و باید بتواند کارگران خود را تامین کند. قطعی برق آنقدر شدت پیدا کرده که شکایات متعددی از خسارات وارده به صنعت داریم.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: وزیر صمت نیز این موضوع را در دستور کار برای پیگیری قرار دادند اما واقعیت این است که توان تامین آن وجود ندارد. مشکل قطعی برق یک مشکل زیربنایی است که می‌تواند آسیب جدی به صنعت برسانند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد گستردگی قطعی برق در صنایع گفت: میزان قطعی برق متغیر است در بعضی استان‌ها تا 3 یا 4 ساعت قطعی برق وجود دارد. صنعت تولید پیوسته دارد که در صورت قطعی برق در میان کار خسارات جبران‌ناپذیر وارد می‌شود. قطعی برق در بعضی استان‌ها به 6 ساعت نیز رسیده است به خصوص در خوزستان که مشکل پرباری از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر ادامه دارد.

روغنی در ادامه خاطرنشان ساخت: برای مثال در صنعت شیشه، فولاد، کاغذ یا هر صنعتی که با مواد مذاب کار می‌کنند در چنین شرایطی آسیب‌هایی که می‌بینند واقعا جبران‌‌ناپذیر بوده که بخش بزرگی از آن مربوط به آسیب به ماشین‌آلات است.

وی همچنین اضافه کرد: وزارت نیرو در تامین برق مشکل دارد چراکه نتوانسته ظرفیت تولید جدید ایجاد کند. برق صنایع را قطع کرده و به مردم می‌دهند تا نارضایتی عمومی به وجود نیاید. صادرات برق به عراق ادامه دارد اما نمی‌توانند آن را قطع کنند چراکه تعهد دارند. موضوع اساسی دیگر ماینرها هستند که گرچه فعالیت آنها ممنوع اعلام شده اما به نظر می‌رسد ماینرهای غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند./ ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.