صادرات ۲۳۶ میلیون دلاری کالا از کارخانجات شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان طی ۹ ماهه امسال ۲۳۶ میلیون دلار انواع کالا به خارج از کشور صادر کردند.

رضا صفاری با اعلام این خبر افزود: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر ، تایلند، روسیه ،ترکیه ، هند، قزاقستان، بلاروس، تاجیکستان،ارمنستان، رومانی، هلند و بلغارستان می باشند که از مهم ترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می روند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: صادرات این میزان کالا از سوی ۶۸ واحد تولیدی انجام شده است.

وی همچنین اظهار داشت: حجم کالاهای صادر شده به کشورهای خارجی ۲۵۸ میلیون تن بوده است.

این مسوول گفت: عمده صادراتی انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده ها، کشمش، مواد غذایی، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس و منسوجات بوده است.

صفاری با بیان اینکه برای تقویت صادرات کالاهای تولید داخل برنامه های حمایتی مانند توسعه خوشه های صادراتی،ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات(EMC)را دنبال می کنیم، اظهار داشت: و شرکتهای مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمایند.

این مسوول گفت: مطالعه بازارهای هدف صادراتی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، حمایت از ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و تورهای صنعتی و تجاری خارجی از فعالیت های ما در راستای کمک به توسعه صادرات صنایع کوچک و متوسط است.

وی اضافه کرد: بازدید از نمایشگاه های خارجی به ازای هر نفر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال ، پرداخت بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی از دیگر برنامه های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می کنند، به شمار می رود.

استان قزوین دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است که در آنها حدود هزار واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری مستقر هستند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.