هدف‌گذاری افزایش یک میلیارد دلاری صادرات برای قزوین

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان قزوین گفت: طی ۲ سال گذشته با توجه به تحریم‌ها صادرات استان با مشکل مواجه شد بنابراین در سال آینده رویکرد جدی ما این است تا صنایع عادی شرکت‌های دانش بنیان صادرات داشته باشند تا صادرات استان را یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

ابوالفضل یاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که عصر یکشنبه هشتم اسفند در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز با توجه به رسالت این ستاد تلاش کردیم واحدهایی که در حوزه‌های تولیدی، خدماتی، کشاورزی و دانش بنیان فعالیت دارند مورد حمایت قرار گیرند تا در آینده منجر به توسعه استان شوند.

وی ادامه داد: امروز شرکت در سه حوزه تولید بذر، زنجیره لوازم خانگی و شرکتی دانش بنیان در حوزه قطعات الکترونیک در جلسه حضور پیدا کردند؛ شرکتی که در حوزه قطعات الکترونیک فعالیت می‌کرد می‌تواند از ظرفیت قرارداد ایران و چین استفاده کند تا توسعه جدیدی را در استان به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان قزوین خاطرنشان کرد: با حمایت استاندار و معاونین مصوبات خوبی در حوزه تسهیلات واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی و منابع آبی اتخاذ شد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحول این سه شرکت باشیم.

وی تصریح کرد: عمدتاً شرکت‌هایی به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دعوت می‌شوند که به لحاظ فرآیندی و نوع محصول یک محصول استراتژیک برای کشور داشته باشند و با تولید خود کشور را از واردات بی‌نیاز کنند.

یاری بیان کرد: در این بین واحدهایی مانند لوازم خانگی که به حمایت همه‌جانبه در سطح ملی نیاز دارند پس از دریافت مصوبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارجاع داده شده و پس از تصویب مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت. واحدهایی که در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حضور پیدا می‌کنند واحدهایی هستند که توسعه آنان از جنس جهش و تحول است.

وی تشریح کرد: در سال آینده جلساتی با بحث محتوایی تغییر خواهد کرد و رویکرد ما بیشتر جهت دهی به سمت صنایع دانش بنیان خواهد بود و همچنین توسعه صادرات را در دستور کار قرار خواهیم داد طی ۲ سال گذشته با توجه به تحریم‌ها صادرات استان با مشکل مواجه شد بنابراین در سال آینده رویکرد جدی ما این است تا صنایع عادی شرکت‌های دانش بنیان صادرات داشته باشند تا صادرات استان را یک میلیارد دلار افزایش دهیم./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.