همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان

همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان روز چهارشنبه 12 آبانماه با حضور عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، آیت الله اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان، قاسمی دادستان استان، قبادی معاون اقتصادی استاندار ،عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، طاهری فرماندار شهرستان تاکستان ، سلطانی رئیس دادگستری ، رجبی دادستان ، روسای ادارات و جمعی از مسئولان قضایی شهرستان در سالن امام علی (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکستان برگزار شد.

حسین رجبی دادستان تاکستان در این جلسه عملکرد ستاداقتصاد مقاومتی تاکستان را تشریح کرد و گفت: با راه اندازی قرارگاه ستاد اقتصادی شهرستان با ۱۶ پیوست نسبت شناسایی چالش ها و مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کردیم.

وی افزود: در شهرستان تاکستان در حال حاضر ۲۶۰ واحد صنعتی مستقر شده که ۱۰۴ شرکت نیمه فعال و ۶۰ واحد راکد دارد.

قبادی معاون اقتصادی استاندار دراین جلسه عنوان نمود : اقتصاد مقاومتی مانع شکنندگی اقتصاد است و جلوگیری از شکنندگی ، هدف اقتصاد مقاومتی است و ما باید منابع کشور را درست مصرف کنیم.

قبادی افزود: در موضوع مدیریت آب دستگاه قضا خیلی کمک کرده و باید بتوانیم نیاز آینده دشت قزوین را تامین کنیم لذا اب شرب نباید استفاده کشاورزی شود و از ذخیره باستانی استفاده کنیم و آیندگان دچار چالش شوند.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: معادن یک ظرفیت بزرگ در استان است که با بیش از ۵۷ میلیارد تن ذخایر معدنی فقط کمتر از ۳۷ میلیارد تن برداشت شده است که باید آن را بالا ببریم.

وی یادآورشد: در استان ارتباط خوبی با دستگاه قضایی داشتیم و در احیای واحدهای راکد اقدامات خوبی شد و امروز جلسات اقتصاد مقاومتی مستمر برگزار می شود که خروجی خوبی داشته است.
 
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: طی سال های اخیر جلوی بیکاری صدها هزار نفر در کشور با ورود دستگاه قضا برای کمک به حل مسایل و مشکلات تولیدکنندگان گرفته شد.

سعید عمرانی افزود: تولید و حمایت از آن امروز مساله اساسی کشور است و همه باید به این بخش کمک کنیم.

عمرانی گفت : با کمک به موضوع تولید شاهد احیای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور بوده ایم.

وی اظهار داشت: در شرایط عادی وظیفه دستگاه قضا پرداختن به موضوع تولید نیست اما امروز که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان قرار داریم، همه قوا باید تمام قد در خدمت تولید و تولیدکننده باشند.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا در امورات مربوط به خود با تولید ورود خوبی داشته اما باید در حوزه اصلاح قوانین و مقررات بانکی و مالیاتی و تسهیل در مجوزهای کسب و کار نیز شاهد اقدامات اساسی باشیم.
عمرانی افزود: متاسفانه فردی که خواهان راه اندازی یک کسب و کار ساده است باید ده ها مجوز دریافت کند و این مسایل مانع تولید و اشتغالزایی است.

معاون دادستان کل کشور گفت: در موضوع تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک ها به دلیل بدهی، تاکید دستگاه قضا این است که با این اتفاق به تولید و اشتغال واحدها صدمه وارد نشود. به این مسایل نظارت می کنیم و هرجا موردی باشد به دادستان های مناطق برای پیگیری ماموریت می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.