هوشمندسازی تجارت با کمک دیتا ماینینگ‌ها

رییس سازمان توسعه تجارت از برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی تجارت خبر داد و گفت: اطلاعاتی که از بازار با استفاده از هوش مصنوعی به دست می‌آید در اختیار تجار می‌گذاریم تا جامعه هدف را شناسایی کنند.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک در گفت‌وگو با رادیو گفتگو در خصوص اقدامات این سازمان جهت هوشمندسازی تجارت، اظهار داشت: برای هوشمندسازی تجارت و گذر از شیوه‌های قدیمی، دو برنامه مهم در سازمان توسعه تجارت اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در وهله نخست پلتفرمی طراحی شده تا تجار به‌وسیله آن بتوانند تحلیل دقیقی از بازار داشته باشند و جای صرف روزها برای شناسایی بازار با کمک دیتا ماینینگ‌ها که کارشان جمع‌آوری اطلاعات بازار و تحلیل است، به‌سرعت هدف خود را پیدا کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه استفاده از این پلتفرم‌ها سال‌هاست که در کشورهای توسعه یافته رواج یافته است، گفت: با اطلاعات به دست آمده از هوش مصنوعی دیگر لازم نیست تاجر ما در بازار بزرگ چین که مانند یک انبار کاه می‌ماند، دنبال سوزن بگردد، به‌سرعت کالا و جامعه هدفی که تقاضای آن کالا را دارد شناسایی و بدون از دست دادن زمان برای ورود به تجارت آماده می‌شود.

پیمان پاک با اشاره به اینکه درگاه این سامانه بارگذاری شده است، افزود: هم اکنون مرحله اعتبارسنجی شرکت‌ها در حال انجام است و در هفته‌های آتی استارت عملی کار برای استفاده از اطلاعات استخراج شده توسط این پلتفرم‌ها زده می‌شود.

وی از توافقات انجام شده با چین، روسیه و امارات جهت اتصال پلتفرم‌های داخلی به پلتفرم‌های مطرح این کشورها خبر داد و گفت: از آنجایی که برای شناخته شدن یک پلتفرم در جهان باید میلیاردها هزینه صورت گیرد و شرکت‌های داخلی ما توان پرداخت این هزینه را ندارند، با مذاکرات انجام شده با چین، امارات و روسیه قرار شد تا زمینه اتصال پلتفرم‌های داخلی ما به پلتفرم‌های این کشورها مهیا شود.

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: با این اقدام تجار دو کشور به‌راحتی با هم و ظرفیت‌های یکدیگر آشنا می‌شوند و تجارت ما رونق بیشتری می‌گیرد.

پیمان پاک همچنین از برنامه‌ریزی سازمان توسعه تجارت جهت برقراری ارتباط شرکت‌های دانش بنیان داخلی و صنایع خلاق با بازار جهانی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.