واردات واکسن با “ارز اشخاص” برای واردکنندگان “غیردولتی” آزاد شد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: تمامی تسهیلاتی که برای واردات واکسن توسط وزارت بهداشت، در نظر گرفته شده برای واردکنندگان «غیر دولتی» نیز در نظر گرفته شده است.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت‌وگو، بیام کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، بر استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت واردات واکسن خارجی و تولید واکسن داخلی به منظور تزریق به گروه‌های آسیب‌پذیر تعیین شده توسط این ستاد، تا پایان فصل بهار تاکید شده که در این راستا، گمرک جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه ای برای واردات مواد اولیه واکسن و نیز واکسن های وارداتی مقرر کرده است.

جمال ارونقی با تصریح بر این موضوع که اجازه حمل یکسره، ترخیص شبانه‌روزی و ترخیص یکسره از پای پرواز برای واکسن های وارداتی و نیز ترخیص با حداقل اسناد در کمترین زمان ممکن برای مواد اولیه وارداتی واکسن، توسط گمرک برقرار شده، گفت: هیچ گونه وقفه ای در واردات اقلام ذکر شده در گمرک وجود نداشته و تشریفات گمرکی این کالاها در کوتاه‌ترین زمان صورت می پذیرد.

این مقام مسئول افزود: با تصویب و ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا، واردات واکسن کرونا با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط واردکنندگان دولتی و غیر دولتی با ارز «متقاضی» و «نیمایی» مجاز است. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی می‌توانند تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، واکسن های وارداتی مزبور را به نرخ متناسب با ارز آزاد عرضه کنند. تزریق این واکسن برای « هر فرد متقاضی» هم مجاز اعلام شده است.

او در پایان بیان کرد: تمامی تسهیلاتی که برای واردات واکسن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده برای واردکنندگان «غیر دولتی» نیز در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.