پایان فرایند پرداخت مشوق‌های صادراتی سال ۱۳۹۹

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به پرداخت کمک سود تسهیلات صادراتی به عنوان آخرین مرحله پرداخت مشوق‌های ۱۳۹۹ گفت: بیش از ۷۰۰ بنگاه صادراتی از مشوق‌های صادراتی استفاده کرده‌اند.  
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اعلام این خبر اظهار داشت: مشوق‌های صادراتی در سال ۱۳۹۹ در دو حوزه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین بودجه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران عملیاتی شد که در بخش، مشوق‌های صادراتی، پس از حمایت از توسعه و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی علی‌الخصوص در مناطق مرزی، پرداخت کمک سود تسهیلات صادراتی بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.   
وی ضمن قدردانی از بانک‌های توسعه صادرات و بانک کشاورزی در خصوص اجرای عاملیت این پرداخت‌ها، ادامه افزود: حدود ۱۵۰صادرکننده توانستند از این مشوق‌ها استفاده کنند که این مساله نقش به‌سزایی در کاهش هزینه‌های صادرکنندگان در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت‌پذیری ایشان ایفا می‌کند.  
دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی ادامه داد: یکی از مولفه‌های ریل‌گذاری توسعه صادرات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت و تشویق صادرکنندگان به عنوان پیشرانان توسعه اقتصادی بوده و توسعه خدمات بازرگانی با استفاده از کلیه ابزارهای پیش رو از اولویت‌های اصلی در مسیر درونزایی و برونگرایی اقتصاد است.  
قمری اضافه کرد: تسهیل و تسریع در انجام فعل صادرات و اتخاذ تدابیر و سیاست‌های لازم در همه بخش‌ها از جمله حمایت‌ها و خدمات گمرکی، تامین مالی، لجستیک و حمل و نقل صادراتی، تسهیلگری در حوزه مقررات و بهبود فضای کسب و کار از مهمترین رویکردها در راستای توسعه صادرات غیرنفتی بوده و لازم است ضمن هم‌افزایی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در این مسیر گام برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.