پیش‌بینی عقد قرارداد تجاری دو میلیارد دلاری در اکسپو/ سعودی‌ها هم آمدند

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که در جریان برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳، می‌توان انتظار داشت که حدود دو میلیارد دلار قرارداد جدید تجاری بسته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ اظهار کرد: خوشبختانه پس از چند سال وقفه، امروز شاهد افتتاح نمایشگاهی هستیم که در آن با بالاترین میزان مشارکت شرکت‌های داخلی و استقبال قابل توجه شرکت‌های خارجی، امکان انعقاد قراردادهای جدید و آشنایی و معرفی دستاوردهای توانایی شرکت‌های داخلی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد معنادار است، بیان کرد: تاکنون حضور بیش از ۱۲۰۰ فعال خارجی از کشورهای مختلف در این رویداد نهایی شده است و از کشورهای منطقه مانند امارات متحده عربی، عمان و قطر، از کشورهای اروپایی مانند آلمان و بلژیک، از کشورهای حاضر در آفریقا و آمریکای جنوبی مهمانان مختلفی داریم. همچنین یک هیات از عربستان سعودی نیز در این نمایشگاه حاضر هستند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به تلاش بخش خصوصی برای برگزاری این نمایشگاه، تاکید کرد: با مشارکت شرکت‌های ایرانی، براورد ما این است که توافق و قراردادهای جدید تجاری تا مرز دو میلیارد دلار در این فرایند سه روزه نهایی خواهد شد و پس از آن نیز می‌توان با ادامه مذاکرات توافقات خوبی را نهایی کرد.

پیمان پاک ادامه داد: ما در این دوره تلاش کردیم از سویی توان خود در عرصه‌هایی که نقطه قوت اقتصاد ایران به شمار می‌رود را نمایش دهیم و از سوی دیگر بستری نیز فراهم کنیم تا در حوزه‌هایی که کمتر به آنها پرداخته شده، مسیری تازه باز شود و فعالان این حوزه‌ها نیز شانس خود را برای ورود به عرصه‌های بین المللی باز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.