کاهش ۲۰ درصدی صادرات ایران به عراق

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: ما آمار دقیقی از نظر تغییرات ارزشی صادرات نداریم اما با بررسی کامیون‌های صادراتی و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته به نظر می‌رسد بین 20 تا 25 درصد کاهش صادرات به عراق داشته باشیم.

سید حمید حسینی در مورد روند تجارت بین ایران و عراق اظهار کرد: روند تجاری ما با عراق ادامه دارد. ماه رمضان، تعطیلات عید فطر و کاهش ارزش دینار عراق روی بازار تاثیر گذاشته و صادرات ما کاهش پیدا کرده است. صادرکنندگان نیز نگران هستند که نرخ دلار کاهش پیدا کند و احتیاط می‌کنند.

وی با اشاره به میزان کاهش صادرات به عراق گفت: ما آمار دقیقی از نظر تغییرات ارزشی صادرات نداریم اما با بررسی کامیون‌های صادراتی و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته به نظر می‌رسد بین 20 تا 25 درصد کاهش صادرات به عراق داشته باشیم. امیدوار هستیم که طی خرداد ماه این کاهش جبران شود ولی فعلا روند صادراتی ما چندان مطلوب نیست.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خاطرنشان کرد: در مورد پول‌های بلوکه شده ایران در عراق نیز توافقی شده تا از این محل پول واکسن پرداخت شود، این موضوع در حال پیگیری است. طبق آنچه وزارت نیرو اعلام کرده است، 1.5 میلیارد دلار از این محل برای خرید واکسن استفاده خواهد شد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گرچه آمریکایی‌ها اعلام کردند که اجازه بازپس‌دهی پول ایران را به عراق داده‌اند، عراقی‌ها مدعی هستند که آمریکا در این مورد به آنها مجوز نداده است و ممکن است تحریم‌ها اعمال شود./ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.